24 Kasım 2012

Grinin Elli Tonu - E L James


Kitap: Grinin Elli Tonu
Yazar: E L James
Yayıncı: Pegasus
Yayın Tarihi: Eylül 2012
Sayfa Sayısı: 576
Tür: Romantizm, Yetişkin, Erotik
Goodreads | Okuoku | Hepsiburada 


Edebiyat öğrencisi olan Ana Steele, genç girişimci Christian Grey'le röportaj yapmaya gittiğinde son derece çekici, zeki ve sinir bozucu bir adamla karşılaşır. Toy ve masum Ana, bu adama duyduğu arzu karşısında şaşkına döner ve adamın gizemli doğasına rağmen ona yakınlaşma arzusuyla yanıp tutuşur. Ana'nın güzelliği, zekâsı ve özgür ruhuna direnemeyen Grey de onu istediğini kabul eder, ancak şartları vardır...

Grey'in sıra dışı erotik istekleri karşısında şoka uğrayan ama bir yandan da heyecana kapılan Ana tereddüde düşer. Büyük başarısına rağmen -çok uluslu şirketleri, uçsuz bucaksız serveti ve sevgi dolu bir ailesi vardır- Grey şehvete esir olmuş ve hükmetme hırsı olan bir adamdır. Çift, cüretkâr ve tutkulu bir fiziksel ilişkiye yelken açarken, Ana, Christian'ın karanlık sırlarını ve kendi gizli arzularını keşfeder.

Bir vize haftasının daha sonuna geldiiiik. Tabii ben sınav mınav deyip boş durdum mu? HAYIR =) Son zamanların en popüler serisi Elli Ton'un ilk kitabını okumuş bulunmaktayım *-* Sevdim mi? Onu aşağıdaki yazımın sonunda öğrenebileceksiniz. Bu sefer tanıtım yazısını es geçiyorum. Kapak arkası tanıtımı yeterince açıklayıcı zaten...

Kitap o kadar ilginç geldi ki bana, puanlama yaparken ne versem şaşırdım o_O Bazı yerlerde aşırı sıkıldım, bazı yerlerde gülmekten yerlere yattım, hatta sonlara doğru hüzünlendim. "Lan tam da bir şeye benziyordu kitap" dediğimde kitap bitti xD

Neden iyi kızlar kötü erkeklere aşık olur? sorunsalı


Öncelikle Ana'yı çok sevdim. Aklı başında, hazır cevap bir kız. İç sesine, içindeki tanrıçaya, başka karakterler hakkındaki yorumlarına öldüm bittim resmen. Kitabın artısı Ana'ydı diyebilirim. Yazarın Twilight'ın Bella'sından esinlendiği düşünülürse çok daha güzel bir karakter yazdığını söylemeliyim. Yazar Ana'nın duygularını çok güzel aktarıyor okura. Evet aşık, ve bu da gerçekten zor bir seçim yapmak zorunda bırakıyor onu. Sevdiği adam için sevmediği şeylere katlanıyor. Son ana kadar aklı başına gelsin de bıraksın adamı diye bekledim durdum! Anacığım sana erkek mi yok =P

Christian aaaaah Christian... Ana'nın deyimiyle Kontrol Manyağı... Ayrıca sapık ve sadist bir yönü de var ki zaten ikilinin ilişkilerini zora sokan da bu özellikleri. Evet, çok yakışıklı, çok zengin, sekste çok iyi falan anladık ama karakter sıfır! Adam sır küpü. Serinin devamında hakkında daha fazla bilgi sahibi olacağımız kesin. Ancak bu haliyle maillerde göstermiş olduğu performans (!) dışında sevilebilir bir karakter olduğunu düşünmüyorum. Her şeyden önce kendisinden nefret eden bir karakter... Belki de gelecekte bunları düzeltebilir, belki de Ana ona yardım edebilir ama şahsen ben Ana'nın yerinde olsam bu zahmete girer miydim? HAYIR.

Erotizmde çığır açmışlar dediler, geldik

Kitabın en sıkıcı kısımları bana göre seks sahneleriydi. Öyle 50 ton falan görmedik pek. Dayak boldu. Bir iki bağlama, kırbaçlama falan bildiğimiz şeyler canıııımm =P Bunaldım, arada sayfa atladım. Bazı yerler o kadar çok kadını aşağılıyordu ki iğrendim.

Bunları kitaptan çıkarın, atın. Kitapta bir mailleşme sahneleri vardııııııı. Offf hayatımda böyle eğlendiğimi hatırlamıyorum. Mail konularına karşı bakış açım değişti xD Meğer ne kadar eğlenceli olabiliyormuş xD Christian'ı en çok sevdiğim sahneler bunlardı. Sırf o mailler için kitap okunur mu? EVET!!!!

-SPOILER BAŞLAR- Kitap (hmmmm notlarıma bakayım...) 25. bölümden itibaren ciddi anlamda güzelleşiyor. Ana'nın gerçekleri görmeye başlamasıyla, iki aşık birbirine nasıl da uymadıklarını fark ediyor. Benim buradaki tepkilerim "Yürü be  Ana! Kim tutar seni!!" şeklinde olduğu için bazılarına duygusal gelen bu bölümlerde çok üzüldüğümü söyleyemeyeceğim... Ama tabii ki Ana için çok üzüldüm. Büyük hayal kırıklığı yaşadığı kesin. -SPOILER BİTER- Eğer yazar ikinci kitapta (ki kitabın tanıtımına göre öyle gözüküyor) Christian'ın karanlık kısmını aşmasına yoğunlaşırsa çok daha duygusal ve aşk dolu bir devam kitabı okuyabiliriz diye düşünüyorum.

Müzik kitaptaki duyguları hissetmemizi sağlar mı?

Kitabın bir diğer artısı, Grey'in ruh hallerini hissetmemizi sağlayan müziklerdi. "Ya bu hangi müzikmiş böyle" deyip de bir kaçını dinledim ve gerçekten çok güzel parçalar seçmiş yazarımız. 

Sonuç olarak maillerin ve sonlara doğru kendini gösteren duygusallaşmanın hatırına kitaba verdiğim not:



Seriye devam edecek miyim? İkinci kitabı aldım bile =)
Buarada Voodoocuğumla birlikte başladığım bir kitap oldu Grinin Elli Tonu. Tabii benim vize haftası çilemden faydalanıp erken bitirdi hanımefendi =P Haliyle incelemesini de önceden yazmış. Merak edenler buradan bakabilir...

Şöyle bir baktım da haddinden fazla detaylı bir inceleme yazısı olmuş =) Okumaya değer görenlere çok teşekkürler. Bir sonraki yazımda görüşmek dileğiyle...

Hadi kaçtım, bebek =P

1 yorum :

  1. "Kaçtım bebek!" Ve "Bildiğimiz şeyler canım." Ahahahah xD Öldüm öldüm. İşte bu yüzden senin yorumlarını okumayı seviyorum xD

    YanıtlaSil