31 Ocak 2013

Liebster Blog Ödülleri X 4



Uzun süredir ertelediğim ancak 4. mimi de alınca yapmazsam çığ gibi büyüyeceğinden korktuğum Liebster Ödülleri mimini en sonunda yayınlıyorum. Bu ödülü bana layık gören SaklamaKabı, Sihirbaz, Sevimli Hırsız ve Mai Kalem'e teşekkürler =)

Veeee Kurallar!
1. Liebster Blog Award logolarından birini yazının başına eklemek gerekiyormuş. Ben de hemen bloguma yakışan bir tane ekledim *-*
2. Sizi bu ödüle aday gösteren bloggerların sorularına cevap vermek gerekiyor. Tabii öncesinde blog linklerini vermek ve kendilerine teşekkür etmek lazım =) Beni 4 blogger aday gösterdiği için işim çok zor olacak T_T
3. Her aday 11 soru hazırlıyor ve size bu 11 soruyu cevaplamak düşüyor. Ha bir de hakkınızdaki 11 gerçek olayı var =)
4. Siz de 11 adet soru hazırlayıp yine 11 blogu aday gösteriyorsunuz. Tabii blogların bu adaylıktan haberinin olması için bloglarına yorum yapmak lazım =) Sanırım Türkiye'de bu ödüllere aday yapılmayan blog kalmamıştır xD Bu nedenle bu kısmı yapmamayı düşünüyorum muhahahahahhaha

SaklamaKabı'nın Soruları
1. En sevdiğin yazar kimdir?
Yaşadığı dönemin zorlukları, romanlarında kullandığı ironik dili ve yaşadığı büyük aşkı düşünürsek Jane Austen her zaman benim en sevdiğim yazar olmuştur. Yeni nesil onun kitaplarını okurken pek bir sıkılıyor olsa da ben kendisini sevmeye devam ediciğğğm =P

2. Türkiye'de çıkmasını iple çektiğin seri/yazar nedir/kimdir?
Hangi birinden başlayayım bilemedim =P En çok The Iron Fey ve The Tiger Saga serilerini büyük bir merakla bekliyorum. Umarım ben ölmeden çevirirler de okurum.

3. Yılda ortalama kaç kitap okursun?
Hmmm bundan önceki yıllarda ne kadar okuduğumu saymazdım ama geçen sene hatırladığım kadarıyla 75 kitap okumuşum =)

4. Kedi - Köpek? Kahve - Çay?
Kediler üzülmesin onları da seviyorum ama birini seçmem gerekiyorsa Köpek derim. Çok fazla çay ya da kahve içmem ama madem ısrar ediyorsun Kahve diyeyim =P

5. Gitmekten en keyif aldığın mekan/cafe neresi?
Hazal sağ olsun artık ben de Starbucks'da takılmaya başladım xD Ayrıca Forum Bornova'da yakın zamanda açılan Leman Kültür de severek gittiğim mekanlar arasına girdi.

6. Kitap okumak için tercih ettiğiniz bir yer var mı?
Yer ayrımı yapmaksızın kitap okuyabilirim sanırım. Sadece yayılabileceğim bir alanı olsun yeter =)

7. Okumaya başladığın kitapları yarım bırakır mısın? Sonunu getiremediğin kitaplar hangileri?
Elimden geldiğince yarım bırakmamaya çalışıyorum aslında. Ama bazen ruh halime uymayan ya da ne kadar uğraşsam da sonunu getiremediğim kitaplar çıkıyor. Örneğin en son Rüzgarla Gelen'i 50 sayfa falan okuyup bıraktım. Umarım bir gün devam edebilirim =(

8. Sevdiğin müzik türleri nelerdir?
Pop, Rock, R&B, Klasik, Jazz.... daha vardır kesin ama aklıma gelmiyor.

9. Takip ettiğin diziler var mı? Hangileri?
Evde TV açmayanlardanım. Bazı Amerikan ve İngiliz dizilerini bazen de Kore dramalarını takip ediyorum. Suits ve Doctor Who şu aralar takip ettiğim dizilerden...

10. 2-3 kitabı bir arada okur musun?
Hayııııııır! Bunu yapmayı hiç sevmiyorum ama bazen tam bir kitap okurken başka bir kitap alıyorum ve onu aşırı merak ettiğim için bir bakıyorum ki diğeri raftaki yerini almış ben yeni kitaba başlamışım xD Ama ikisi bir arada gitmiyor. Bazen bıraktığım kitap uzuuuuun zaman boyunca rafta beklemek zorunda kalabiliyor. Tabii buna çizgi romanlarım dahil değil. Mekanik Prens'in çizgi romanını her ay çıktıkça takip ediyorum. O sayılmaz değil mi o_O

11. Tahminen kaç kitabın vardır.
Hmmmm sanırım evde benim okuduğum 200 civarı kitap vardır. Saymadım hiç xD

Sihirbaz'ın Soruları
1. Okumaktan en keyif aldığın ve en pişman olduğun kitaplar neler?
Okumaktan en keyif aldığım kitaplar Cassandra Clare, Richelle Mead, Philippa Gregory ve Jennifer Armentrout'un neredeyse tüm kitapları, onun dışında Zehir Ustası, Uyumsuz, Açlık Oyunları serisinin kitaplarını da tekrar tekrar okusam da asla sıkılmam. En çok pişman olduğum ve bu pişmanlığı hala yaşadığım seriler Hush Hush ve Fallen sanırım. Şuan Final kitabını okumaya çalışıyorum ve sıkıntıdan ölüyor ve neden bu kitabı aldığım konusunda kendime lanetler yağdırıyorum xD

2. En sevdiğin yazarın hangi kitabını beğeniyorsun?
Cassandra Clare'in Mekanik Melek romanı her zaman en çok beğendiğim kitabı olacak sanırım =)

3. Sinemaya ne sıklıkla gidiyorsun? En son gittiğin film neydi?
Derslerden ve ödevlerden vakit buldukça ve merak ettiğim bir film çıktıkça gitmeye çalışırım.

4. Bir özel yeteneğin olsaydı ne olurdu? Bunu hangi amaçla kullanırdın?
Zamanı durdurmayı / geçmişe ya da geleceğe gidebilmeyi çok isterdim. Yakın arkadaşlarım bilir aşırı tembel bir insanım =) Bu nedenle tüm işlerimi son ana bırakırım xD Zamanı durdurabilsem harika olurdu. Ayrıca aşırı meraklı bir insanım. Geçmişimi de geleceğimi de aynı oranda görebilmeyi isterdim.

5. Potterhead misin? Eğer öyleysen en sevdiğin büyü nedir ve sence Patronus'un ne olabilir?
Bu yaşa gelip hala Harry Potter okumayan nadir insanlardan biriyim sanırım =) Seri Türkiye'de çıktığında çok fazla kitap okumazdım ki bana 600-800 sayfalık kitabı öldürseniz okutamazdınız xD Sonra da filmler çıktı onları izleyince kitapları okuyasım gelmedi. Çok yakın bir arkadaşım yılmadan bana seriyi okutmaya çalışıyor. Belki bir gün ben de Potterhead olurum ^-^

6. Yazın yapmayı en sevdiğin şey ne? Denize girmek gibi aktiviteler mi kitap okumak gibi dinlendirici işler mi? 
Yazın dinlenmeyi tercih edenlerdenim. Yanımda da güzel bir kitap varsa demeyin keyfime =P Ama bir yerleri gezip görmeyi, arkadaşlarla takılmayı da severim. Çok fazla yapmam bunu o ayrı xD

7. En çok hangi yayınevinden kitabın olduğunu düşünüyorsun?
En çok Dex ve Artemis yayınevlerinden kitabım var.

8. Kitap okumak dışındaki hobilerin nelerdir?
Müzik dinlemek, film izlemek veeeeee Origami!! Bu günlerde pek yapmasam da origami beni rahatlatan bir hobi. Herkese öneririm ^-^

9. Seri kitapları mı tercih ediyorsun, tek kitap olsa da yeter mi diyorsun?
Tek kitap olsa da devamını yıllarca beklemesek derdim. Ama en güzel kitaplar da hep seri oluyor =/ Diğer yandan ya çok seversem ama 1 kitapta bitti diye üzülürsem o_O Kendimle çeliştim -_-

10. Ben kitap yazmak istiyorum. Sen de ister miydin? Seni yazarlığa hangi yazar iterdi?
Bazen bazı kitapları okuduğumda "ben de böyle kitaplar yazmak istiyorum ^-^" diye gaza geldiğim oluyor evet. Ama hangi kitaptır hatırlamıyorum =)

11. Ve son soru... Blogunun ziyaret edilmesi ve insanların yorumlarından yararlanabilmesi sende ne tür hisler uyandırıyor? Blogger olmanın en sevdiğin yönü ne veya avantajları neler?
Yorumlarım okunduğunda ve birileri blogumda bir şeyler yazdığında çok mutlu oluyorum resmen havalara uçuyorum *-* 10 yıl sonra bu blog hala aktif olursa ve 53463465313545 takipçim olsa bile bu hislerim değişmezmiş gibi geliyor =) Blogger olmanın en güzel yanı içimden geldiğince tüm düşüncelerimi yazabileceğim bir yer olması. Bazen çok sert eleştiriler yaptığım da olabiliyor belki ama olsun =) Ayrıca benden çok yakın çevreme faydası dokundu sanırım. Her okuduğum kitabı anlatıp öğrendiğim her haberi paylaştığım bir kaç arkadaşın bir süre kafasını dinlediği doğrudur =P


Sevimli Hırsız'ın Soruları

1. İleride kütüphaneni birine bağışlar mısın?
Sevmediğim kitapları evet, tüm kitaplarımı hayır! Onlar benim kıymetlimmss =P

2. En çıkmazda kaldığın an?
Birilerine kötü bir haber verdiğim an sanırım. "Nasıl yaparım da bunu ona söylerim?" gibisinden bir durum olabiliyor.

3. Telefon, bilgisayar ve kitap arasında seçim yapmak zorunda kalsan hangisi baskın gelir?
Çok zor bir soru. Akıllı telefon deyip işin içinden çıkarım. Hem bilgisayar gibi hem de kitap okuyabiliyorsun muhahahhaha =P

4. Kitap okurken ne kadar rahatına düşkünsündür?
Evin en konforlu yerine yayılırım ve kitabı okumak istediğim sürece yerimden kalkmam. Biri gelip "Gizem şunu yap" dese bile kılım kıpırdamaz xD

5. Eleştiri yapar mısın? Yaparsan en çok neyi eleştirirsin?
Çok eleştiririm ve sert eleştiririm. Hatta bazen insanları kırarım =/ Sanırım en çok birisinin hareketlerini ve konuşmasını eleştiriyorum. Gören de mükemmelim sanır =P

6. Bir blogger olmak ne hissettiriyor?
Harika hissettiriyor! İçimden ne geçiyorsa yazabiliyorum. Bir de yazdıklarıma yorumlar aldım mı demeyin keyfime =P

7. Mesleğin nedir?
Bilgisayar Mühendisliği bölümü 3. sınıf öğrencisiyim.

8. Kitapların sende hayal kurma dürtüsü oluşturuyor mu ? Okurken ne hayal ediyorsun?
Kitapları okurken olayları yaşıyormuş gibi hissettiğim olur. Aynı şekilde bazen bir kitabın sonunda "keşke olaylar şu şekilde olsaydı" diye düşünüp hayal kurduğumu da saklamayacağım =)

9. Doğruluk mu cesaret mi deseler ne seçersin?
Doğruluk. İstesem de kolay kolay yalan söyleyemem, söylediklerim de anlaşılır zaten xD Çok cesaretli değilim sanırım =/

10. Tek dilek hakkın olsa ne dilerdin?
Ömür boyu mutluluk. Zaten her dileğimizin sebebi sonunda mutlu olmak değil midir =)

11. Kitaplar ne kadar süredir hayatında?
İlkokul 2. sınıftan beri az da olsa kitap okurdum. Ancak kitapkolikliğim 5-6 yıldır var sanırım.

Mai Kalem'in Soruları
1. En sevdiğin yabancı yazar kimdir?
Yaşadığı dönemin zorlukları, romanlarında kullandığı ironik dili ve yaşadığı büyük aşkı düşünürsek Jane Austen her zaman benim en sevdiğim yazar olmuştur. Ehhh birazcık romantik olduğumu hiç bir zaman saklamadım zaten =P

2. En sevdiğin seri hangisidir?
Karar vermekte zorlandım. Açlık Oyunları ve Cehennem Makineleri favorilerim. 

3. En beğendiğin fantastik karakter hangisidir?
Vampir Akademisi'nden Rose karakteri bana hep çok havalı görünmüştür xD

4. Blogunu açma sebebin nedir?
Kendim için değil, her gün başını ütülediğim arkadaşlarım için açtım ^-^ Özellikle Hazal blog açılana kadar büyük baskı uygulamıştı. Şimdi açtığım için memnunum tabii =) Umarım yorumlarım ileride daha fazla kişiye ulaşır.

5. Hangi tür kitapları okumaktan hoşlanırsın?
Fantastik, tarihi kurgu, romantizm ve bilim-kurgu romanlarını okumaktan hoşlanırım.

6. Ne tür müzikler dinlersin?
Pop, Rock, R&B, Klasik, Jazz.... daha vardır kesin ama aklıma gelmiyor.

7. En sevdiğin Türk ve yabancı şarkıcılar kimlerdir?
Sertab Erener, Candan Erçetin, Mor ve Ötesi, Christina Aguilera, No Doubt ve Adele aklıma ilk gelenler =)

8. Filmini veya devam kitabını çıkmasını beklediğin bir seri/kitap var mı?Varsa hangisi?
Kanbağı ve Cehennem Makineleri serilerinin devamını uzun zamandır bekliyorum. Ateşi Yakalamak, Kemikler Şehri, Vampir Akademisi ve Uyumsuz kitaplarının filmleri de çıkarsa kesin izlerim *-* Ayrıca dört gözle Beyaz Kraliçe romanının kısa dizi uyarlamasının çıkmasını bekliyorum!!

9. Blogunda genel olarak ne tarz konulara/kitap yorumlarına yer verirsin?
Fantastik, tarihi kurgu, romantizm ve bilim-kurgu türlerinde kitaplar okuduğum düşünülürse sanırım bunlardan hangisini okursam onun yorumlarına yer veririm =)

10. Blogunu ne zamandır kullanmaktasın?
Eylül 2012'den beri blog yazarıyım.

11. En büyük hayalin nedir?
Mesleğimde başarılı olmak ve sevdiklerimle güzel bir hayat yaşamak.

Benim Hakkımdaki 11 Gerçek
1. Şuaralar genç-yetişkin türü dışında kitap okuyamaz oldum xD Acilen kendime farklı türde güzel bir kitap bulmalıyım!!

2. Aşırı duygusalım. Balık burcu olmamın da bunda etkisi vardır kesin. Çok önemli bir konuda, bir tartışmada sakin ve kendinden emin durmam gerektiğinde ben kalkmış zırıl zırıl ağlıyor olurum xD

3. Japonya ve Kore'yi seviyorum. Sanırım bunda anime, manga, drama ve müziklerin bir de Japon ve Korelilerin şirin hallerinin etkisi büyük. Okulda ikinci yabancı dil olarak Japonca alıyorum. Hem çok eğlenceli hem de çok zor!

4. Kibirliyim. Çok fazla da değilim canııııım. Ama bazen durumu abarttığım, yaptığım bir şeyi ballandıra ballandıra anlatıp durduğum oluyor xD

5. Düşüncelerimi yazarken konuşurken olduğundan daha iyi karşımdakine aktarıyorum. En nefret ettiğim huyum. Sanırım bu biraz da utangaçlığımdan kaynaklanan bir şey. Çünkü çok yakın arkadaşlarımla konuşurken daha rahatım xD

6. Duygularımı yüzümden okuyabilirsiniz. Günüm kötü geçiyorsa suratsızımdır ya da çok mutluysam mal mal sırıtırım falan xD Bir şeyi beğenmediysem bile "beğendim" demiş olabilirim ama doğruyu söyleyip söylemediğimi anlamak için yüzüme bakmanız yeterli.

7. Tembelim. Başımın belası özelliğim. Zora gelemem. İşlerimi hep son güne bırakırım ama tabii yetiştirmesini de bilirim xD Sadece aksiyonu seviyorum sanırım =P

8. Çok hayal kurarım. Beynim 7/24 çalışır, kurar da kurar. Tüm bu düşüncelerimi kaydetme şansım olsaydı belki bir dolu kitap yazardım xD

9. En sevdiğim renkler sırasıyla mor, mavi ve yeşil. En sevmediğim renk pembe. Ve ne hikmetse eşyalarımın çoğu pembe renklidir xD Kıyafet seçerken de çoğunlukla koyu renkli kıyafetler alırım.

10. Korku filmlerini izleyemem. Aşırı korkarım. Çocukken bu nedenle uyuyamadığım olurdu T_T

11. Bilgisayar oyunlarının çoğunu oynayamam. Sevmediğimden değil sadece aşırı heyecanlanıyorum ve kendimi karakterin yerine koyuyorum xD Savaş oyunlarında halimi bir düşünsenize xD Bu nedenle beni anca Sims patlar -_-

Oh beeee! Ömrümün en uzun yazısı oldu. Bir zahmet öyle de kalsın xD Bundan sonra bana 1 sene mim falan yollamayın arkadaşlar. Yapabileceğimi hiç sanmıyorum. Zaten hakkımdaki her şeyi öğrenmişsinizdir ;)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder