30 Nisan 2013

Kolay - Tammara Webber


Kitap: Kolay
Yazar: Tammara Webber
Yayıncı: Epsilon
Yayın Tarihi: Nisan 2013
Sayfa Sayısı: 376
Tür: Romantizm, Yeni Yetişkin
Goodreads | Okuoku | D&R

Puanım:
 


Onu uzaktan izliyordu ama tanışmıyorlardı.
Bir gün KURTARICISI oldu...

Aralarındaki çekim inkâr edilemezdi.
Ama birinin unutmak için çok çaba sarf ettiği geçmiş… diğerinin çok inandığı GELECEK, onları AYRILMAYA zorlayabilirdi.

Ancak ikisi BİRLİKTE acı ve suçluluk duygusuyla baş edebilir, gerçekle yüzleşebilir ve AŞKIN BEKLENMEDİK GÜCÜNÜ bulabilirlerdi.

Geçenlerde yazdığım alışveriş postundan hemen sonra hiç vakit kaybetmeden kitabı elime aldım. Postu gecenin bir saati yazdığım düşünülürse bir kaç bölüm okuyup yatmayı planlamıştım. Ancak yazarın akıcı anlatımı ve kitabın romantik konusu sayesinde yarılamadan rahat edemedim =)

Jacqueline, üniversitenin en popüler öğrencisi olan sevgilisi Kennedy'den ayrıldığında hayatının daha da kötüye gidebileceğini asla düşünemezdi. Ta ki bir partiden ayrılırken sarhoş bir arkadaşı ona tecavüz etmeye çalışana kadar. Tam da her şey bitti derken bir yabancı Jacqueline'i kurtarır. Olaydan günler sonra girdiği ekonomi dersinde kendisini kurtaran çocukla aynı sınıfta olduğunu fark eder. Sonradan adının Lucas olduğunu öğreneceği bu çocukta onu çeken bir şeyler vardır. Jacqueline her gittiği yerde onu görmeye başlayacak, daha önceden onu neden fark edemediğini anlayamayacaktır.

Jacqueline, ekonomi dersine haftalardır girmediği gibi vizesini de kaçırmıştır. Dersten kalma riskiyle karşı karşıya olduğunu anladığında hocasından ikinci bir şans ister. Doktor Heller, ona asistanının mailini verir ve derslere yetişmek için ondan yardım almasını ister. Jacqueline, asistan Landon ile görüşemese de her hafta karşılıklı gönderdikleri mailler sayesinde hem onu daha iyi tanımaya hem de geride kaldığı konuları öğrenmeye başlamıştır. Bir yandan yaşadığı travmayı atlatmaya diğer yandan ayrılık acısından kurtulmaya çalışan Jacqueline, iki farklı erkeğe birden ilgi duymaya başlayacak, her şeye rağmen hayatın devam ettiğini öğrenecektir.


"Biri bana, Bu Kennedy'yi öpmeye benziyor mu? diye sorsa cevabım, 'Kimi?' olurdu."
Jacqueline | Sayfa 117


Uzun zamandır böylesine şirin bir kitap okumamıştım. Okurken hem eğlendim hem de romantizme doydum. Jacqueline ve Lucas arasındaki çekim başlı başına okunmaya değerdi. Öyle tatlılardı ki  Lucas tehlikeli bir tipmiş gibi görünse de aşırı sempatik bir karakter. Diğer yandan Jacqueline ile Landon'ın mailleri aklıma Grinin Elli Tonu'nu getirdi. Aslında hiç benzemiyorlar ama okurken yüzünüze yine o tatlı tebessümün yerleşmesine sebep olacak kadar sıcak ve eğlencelilerdi.


Kitabın realist bir yanı var. Zaten okuyucuyu böylesine kendine çeken ve karakterleri sevdiren de kurgudaki gerçekçilik. Bir üniversite öğrencisi olarak yaşıtlarımı ve onların sorunlarını okumak benim için ayrıca keyifliydi. Gerçi bizim üniversite hayatımız ile onlarınki aynı değil ya neyse =P Kitapta büyük bir yeri olan tecavüz ve sonrasında ortaya çıkan travmalar da ilgimi çeken diğer konu oldu. Böyle hassas bir konuyu okurken bir bayan olarak kendimi onların yerine koymaktan alamadım. Gerçekten çok zor.

Yan karakterlerin çoğunu sevdim. Pis tacizci Buck dışında tabii. Ondan nefret ettim! Jacqueline'nin en yakın arkadaşı Erin'den bahsetmezsem olmaz. Sanırım her kız Erin gibi bir arkadaşı olsun ister. İkisinin sahip olduğu o kolay kolay parçalanmayan dostluklarını ve birbirlerine her koşulda verdikleri desteği görmek öyle güzeldi ki! Ahh böyle dostluklar gibisi var mı *-*

Yeni Yetişkin türünde okuduğum ilk kitaptı. Tatlı Bela ile bunun arasında kalmıştım aslında hangisini önce okusam diye ama Kolay'ı seçtiğim için gerçekten çok memnunum. Diğer kitabın zaten bir dolu yorumunu okudunuz. Umarım bu kitap da ilginizi çeker. Özellikle erotik romans furyasından memnun olmayan ancak kitapta birazcık cinsellikten bir şey olmaz diyenler için çok güzel bir alternatif olduğunu düşünüyorum. Kolay'ı şiddetle öneririm *-*


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder