21 Aralık 2012

[Blog Tur] Obsidiyen - Jennifer L. Armentrout + Yazarla Röportaj


"Hayatımda gördüğüm en seksi erkek ve tam bir öküz."



Kitap: Obsidiyen
Yazar: Jennifer L. Armentrout
Yayıncı: DEX
Yayın Tarihi: Aralık 2012
Sayfa Sayısı: 360
Seri Adı: Lux
Tür: Fantastik, Romantizm, Genç-Yetişkin

Her şeye yeniden başlamak çok berbat.

Annemle birlikte Batı Virginia'ya taşındığımızda, kendimi sıkıcı işlere adamıştım, ta ki tüyler ürpertici yeşil gözleri ve kaslı vücuduyla yan komşumuz karşımda dikilene kadar. Ama işler tahmin ettiğiniz gibi gitmedi.

O, ağzını açtı.

Daemon hem kabaydı hem de kendini beğenmiş bir pislikti. Birbirimizden hoşlanmamıştık. Tam hikaye burada bitiyordu ki bir kazaya uğradım ve Daemon zamanı dondurarak beni kurtardı. Yakışıklı uzaylı komşum üzerimde bir iz bırakmıştı.

Yanlış okumadınız. O, bir uzaylı. Daemon ve kız kardeşinin yeteneklerini çalmak isteyen düşmanları vardı ve Daemon'ın bıraktığı iz bütün düşmanları başıma toplamıştı.

Bu korkunç durumdan canlı kurtulmak içinse tek yapmam gereken üzerimdeki uzaylı izi etkisini yitirene kadar Daemon'ın yanından ayrılmamaktı.

Babasının ölümünden sonra annesinin biraz değişiklik bulma isteğine karşı gelemeyen Katy, kendini Virginia'nın Ketterman kasabasında bulur. Bu medeniyetten uzak kasabada yaşamının daha ne kadar sıkıcılaşacağını düşünürken hem yer sormak hem de tanışmak maksadıyla komşu evin kapısını çaldığında yeni hayatının sıkıcılıkla uzaktan yakından alakası olmayacağının farkında bile değildir. Kapıyı yaşıtı, aşırı yakışıklı ve yarı çıplak(!) bir erkek açar. Katy'nin nutku tutulmuş ne soracağını şaşırmıştır ki, o konuşur. Keşke konuşmasa... Daemon Black lise son sınıf öğrencisi, Ketterman'a hiç yakışmayacak yakışıklıkta bir oğlandır ama öküzün tekidir. Katy ile daha ilk tanışmalarında kıza hakaretler yağdırdığı yetmiyormuş gibi kardeşi Dee ile arkadaşlık etmesine de izin vermez. Oğlanın neden kendisinden bu kadar nefret ettiğini bilmeyen Katy, ondan uzak durmaya çalışsa da Daemon'ın ilgisini çekmiştir bir kere. İkilinin istek dışı yakınlaşması büyük bir sırrın açığa çıkmasını da beraberinde getirir. Daemon ve Dee uzaylıdır! Ve sorun çıkmaması için insanlardan uzak durmaya, en büyük düşmanları Arum'lardan gizli normal bir hayat yaşamaya çalışıyorlardır. Ama Katy'nin gelişi her şeyi sonsuza dek değiştirecektir.

Vampir, melek, kurt adam furyasından sıkılanlar için alternatif bir kitap Obsidiyen. Genç-Yetişkin türünün genç kısmına daha çok kayan konu işleyişine rağmen hiç sıkılmadan okunuyor ve etkisinden uzun süre kurtulmak kolay olmuyor. Mesela ben blog tur için ara verdiğim Karanlığın Elli Tonu kitabına adapte olmakta bir süre zorlandım. Ehh Daemon gibi bir afet varken Christian da kimmiş =P

Kitapta, daha doğrusu yazarın tarzında öyle bir şey var ki, tüm o duyguyu içimde bir yerlerde hissettim. Kendimi Katy’nin yerine koymak o kadar kolay ve o kadar doğruydu ki, sanki bunların hepsi benim başıma geliyormuş gibi yaşadım hikayeyi. İşte yazarın bu yönüne hayranım. O kadar doğal yazıyor ki ister istemez okuyucunun karakterle bütünleşmesini sağlıyor. O olmak ihtiyaca dönüşüyor. Tabii bunda Katy'nin de kitap blogger'ı olmasının büyük etkisi var. Ahh! Bir kitap blogger'ı olarak başka bir kitap blogger'ı karakteri anlatıyorum. BLOGGERCEPTION!! =P

Kitap çok akıcı, sürükleyici, eğlenceliydi ama yazar Alacakaranlık’ın etkisinde kaldığını düşünüyorum. Mesela Dee karakteri Alice gibiydi. Başına buyruk, heyecanlı, neşeli, dost canlısı… Sonra hikaye özellikle başlarda çok çok çok benziyordu yahu. Kızın sakarlığı, başına bir şeyler gelip durması ve oğlanın her seferinde onu kurtarması, onunla olmaması gerektiğini bile bile kendini ondan uzak tutamayışı, bu ilişkinin imkansızlığı ama kızın bunun sebebini anlayamaması, aile ve arkadaşlarının bu duruma bakışları… Bu böyle sürer gider. İşte sırf bu nedenlerle gönül rahatlığıyla 5 puan veremedim bu kitaba. Ama diğer yandan Evet, belki Alacakaranlık’a çok benzediği yerler oldu, belki yazar başka kitapların etkisinde çok kalıyor ama nedense tüm o kitaplardan çok daha iyi işler çıkarttığını düşünüyorum. Keşke daha özgün hikayeler bulabilse…

Ufaktan karakterlere de değineyim:

Ana karakterimiz Katy’i çok sevdim. En sevdiğim kız karakterlerde ilk sıraya geçti kendisi. Eğlenceli, hırçın, inatçı, güçlü, duygusal, komik bir karakterdi. Özellikle blogger hallerini okurken gülmekten alamadım kendimi. Aynı ben! Hatta eminim kitabı okuyan her blogger aynı şeyi düşünecektir. Şu aralar çok gördüğümüz saftirik kız karakterlerden sonra Katy gibi zeki ve eğlenceli bir karakter ile tanışmaktan mutluluk duyacağınız kesin.

Daemon, ahh evet biliyorum acayip yakışıklı ve seksi ama öküzün önde gideni ne yazık ki! Ancak inanın onun da duygusal, korumacı bir yanı var ve belki de bu yanını saklamak için o öküzlükleri yapıyor. Katy ile didişmelerini okumak masa tenisi izliyormuşsun hissi verdi bana =D Özellikle Daemon'ın derste Katy'nin arkasına oturup her seferinde kalemle dürtmesine katıla katıla güldüm. Yavşak Daemon! Ama onu sevmemek ne mümkün *-* Eğer son ana kadar ondan hoşlanamadıysanız bile eminim bazı olayların Daemon’ın gözünden anlatıldığı ek bölümlerde ona tutulmaktan kendinizi alamayacaksınız. Ben son sayfalarda o kadar duygusallaştım ki gözlerim doldu okuyamadım bir süre. Ahhhh Daemon 

Yazar, yan karakterlerle hikayeyi desteklemek istese de ne yazık ki Katy ve Daemon’a gösterdiği özeni onlara gösterememiş. Önceden de dediğim gibi Dee, Alice çakması gibiydi. Bence en az Katy ve Daemon kadar önemli olan bu karaktere daha çok özen gösterilmeli, daha özgün bir karakter olmalıydı. Thompson üçüzleri Andrew, Adam ve Ash için ise söyleyebileceklerim kısıtlı. Andrew ve Adam tek yumurta ikizleri ve onları birbirinden ayıran tek şey zıt karakterleri. Biri çok sessiz, sakin iken diğeri fevri ve Daemon’la yarışacak kadar öküz. Kız kardeşleri Ash ise pek çok genç yetişkin kitabında gördüğümüz şirret ve sürtük karakterlere çok benziyor. İşin aslı ben Ash’i sevdim. Sanırım şirret karakterlere karşı zaafım var =P Katy’nin lise arkadaşları Lesa ve Carissa adlı birbirine çok zıt iki karakterin atışmalarına ise bayıldım. İleride onları daha çok görmek istiyorum.

Sonuç olarak tüm o benzerlikler bir tarafa kitabı çok sevdim ve serinin takipçileri arasındaki yerimi aldım. Uzun süre etkisinden kurtulamayacağınız eğlenceli, komik, ilginç ve sinir bozucu bir kitap ve kesinlikle okunmalı! Eğer yazarın diğer serisi Melez Sözleşmelerini sevdiyseniz bu seriyi de seveceğinize eminim. Lux serisinin ikinci kitabını heyecanla bekliyorum. Umarım DEX bizi çok fazla bekletmez…

Bildiğiniz gibi her birimiz en çok beğendiğimiz alıntıyı sizlerle paylaşıyoruz. Kitabı okumadan önce Goodreads’te bir alıntıyı çok ama çok sevinmiştim. Kitabı okuduğunuzda fark edeceğiniz üzere yazar pek çok kitap ve filme göndermeler yapmış. Bu göndermeler içinde beni en çok etkileyen ve uzun süre sırıtmama sebep olan Alacakaranlık göndermesiydi. Katy, Daemon’ın uzaylı olduğunu öğrendiğinde “Will you show me what you really look like? You don't sparkle, do you?” diyor ve burada Edward karakterinin parlamasına gönderme yapıyor. Bu alıntıyı paylaşacağıma kesin gözüyle bakarken resmen çevirmenin gazabına uğradım. Sparkle’ı neden “kıvılcım” diye çeviriyorsun sayın çevirmen? Bu nedenle ben de aşık olduğum alıntıyı kalbime gömüyor ve Katy’nin blogger yanını gösteren okurken çok güldüğüm bir sözünü alıntı yapıyorum. Bir sonraki turda görüşmek dileğiyle…

"Dün gece yazdığım eleştiriye baktım. Hiç yorum yapılmamıştı. İnsanlar berbattı. Ama 5 yeni takipçim olmuştu. İnsanlar süperdi."
Katy | Sayfa 139

Yazarla Röportaj Thank you, Jennifer! 

Seksi uzaylı fikri aklına nasıl geldi?
- Konu uzaylılara geldiğinde, sadece iki seçeneğin oluyor: beyin "Ham Ham"layan büyük böcekler ya da seksi uzaylılar. Ben seçimimi seksi uzaylılardan yana kullandım.

Katy ile aranızda benzerlikler var mı?
Kitap sevgimizi saymazsak pek benzerliğimiz yok. Ben daha çok Daemon gibiyim, daha doğrusu öyle diyorlar. Tabii pislik, seksi uzaylı ve erkek olması dışında =)

Daemon pisliğin teki. Ama genç kızlar onun için çıldırıyor. Bu seni şaşırttı mı? Sence Daemon'u bu kadar çekici yapan ne?
Ben de şaşırdım, ama Daemon’ın affedilebilir hareketleri var. Bu nedenle insanların neden ona aşık olduklarını anlayabiliyorum.

Lux serisinin kapak modelleri de kitap kadar çok sevildi. Modeller hayalindeki Katy ve Daemon'a benziyorlar mı?
Kesinlikle. Karakterlere bu kadar çok benzemeleri korkutucu.

Şu aralar pek çok YA serisinin film haberlerini alıyoruz. Seninle görüşen bir yapım şirketi oldu mu? Lux serisinin film yapılmasını ister miydin?
İlgilenenler oldu, ama şimdilik kesin bir şey yok. Şans dileyin!

Türk fanlarına söylemek istediğin bir şeyler var mı?
Obsidiyen’in Türkçe’ye çevrilmesine çok memnun oldum. Umarım kitaptan zevk alırsınız.


Bunları Biliyor muydunuz?

  • Yazar Jennifer L. Armentrout’un Obsidiyen kitabını 7 günde yazdığını… (yuh o_O dediğinizi duyar gibiyim)
  • LUX serisinin ilk başta 3 kitap olarak belirlenip daha sonra 5 kitaba çıkartıldığını… (çok iyi olmuş *-* ) 
  • Yazarın Lux serisine en çok Katy Perry’nin E.T. parçasını yakıştırdığını. (eh pek şaşırmadım)
  • Kapak modelleri Macar futbolcu Pepe Toth ve model Sztella Tziotziosz’un gerçek hayatta da birlikte olduklarını ve Türkiye’de de Kördüğüm romanı dahil tüm dünyada pek çok kitabın kapağında resimlerinin olduğunu… (ahh Pepe’nin boşta olmaması ne acı) 
  • Yazarın Supernatural dizisinin bir fanı olduğunu özellikle Dean Winchester’ı çok sevdiğini… (ben de Dean’ciyim *-*)
  • Yazarın J Lynn adıyla yetişkin içerikli kitaplar yazdığını… (şu aralar ülkemizde de bu tür kitapların popüler olduğu düşünülürse belki onları da Türkçe görebiliriz)
  • Yazarın ayrıca zombilere karşı takıntısı olduğunu… (melez sözleşmeleri serisini bitirmek üzere olduğunu düşünürsek yakında zombili bir seriye başlaması beklenmedik olmaz sanırım)



Biri Yarışma mı dedi o_O Kazanan Betül Sarıtaş olmuştur.


DEX bizi şaşırtıp 3 kitap birden yollayınca kitaplardan birini yarışma yaparak verelim dedik. Şu saate kadar yarışmanın nasıl bir şey olacağını biz bile bilmiyorduk =) En sonunda yorumlarımızı gerçekten okuyan birilerinin kitabı kazanmasının daha doğru olacağında karar kıldık. Yarışmamız soru-cevap şeklinde olacaktır. Bu akşam saat 20:00'de Facebook sayfamızda sizlere bir kaç soru soracağız. En çok soruya ilk yanıt veren kişi bizden 1 adet Obsidiyen kitabı kazanacaktır. Saat 20:00'ye kadar Facebook sayfamızı takip etmeye devam edin. Sorular yorumlarımızda belirttiğimiz bilgilerden çıkacak, yani kitabı okumamış olsanız bile sorulara kolaylıkla yanıt verebileceksiniz. Yorumlarımızı iyi okuyun ve hızlı olun!

Facebook sayfamızı bilmiyorsanız sizi buraya, yok "ben uğraşamam çekilişe katılacağım" diyorsanız da buraya alalım.

Bu bebeklerden birisi senin olabilir!


17 - 21 Aralık Tur Programı


                                           mirielenda.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Çekiliş 
                                raflarinarasindan.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Ön Okuma  
                                     sssuigenerisss.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Tanıtım Videosu
                                 metropolgunlugu.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Yazar Biyografisi
                                                thcodex.blogspot.com  |  Kitap Yorumu  - Yarışma  ve Yazarla Röportaj          

2 yorum :

  1. Ben de "E.T."yi yakıştırdım. o.O

    YanıtlaSil
  2. Aynen =D Hatta youtube videolarına bakarsan fan yapımı Obsidian videolarında hep E.T. parçası kullanılıyor =)

    YanıtlaSil