24 Ocak 2013

Karanlık Sular - Fiona Paul


Kitap: Karanlık Sular
Yazar: Fiona Paul
Yayıncı: DEX
Yayın Tarihi: Kasım 2012
Sayfa Sayısı: 432
Tür: Genç-Yetişkin, Cinayet, Romantizm, Tarihi Kurgu

Rönesans'ta aşk, şehvet, ihanet, kargaşa ve sosyete...

Cassandra Caravello bir kızın istediği her şeye sahipti: göz alıcı mücevherler, en popüler partilere davetiyeler, yakışıklı zengin bir nişanlı ve daha fazlası… ama Cassandra'ya bunlar yetmiyordu. Anne-babasının ölümünden sonra kendini su şehrinde tuzağa düşürülmüş gibi hissediyordu, sanki karanlık bir labirent gibi uzanan kanallar ona kaçmasını fısıldıyordu.

Cassandra bir gece göğsünün üzerine kanlı bir X işareti çizilmiş, bir kadın cesedi gördü ve kendini gizli cemaatler, fahişeler, katillerle dolu tehlikeli bir dünyanın içinde buldu. Aynı gece Falco adında fakir bir ressamın çapkın gülümseyişine tutuldu.

Cassandra duygularını kontrol altına alıp nişanlısına sadık kalmayı başarılabilecek mi? Onlar Cassandra'yı bulmadan, o katilleri bulabilecek mi?..

Yıllardır facebookta kitap kazandıran yarışma ve çekilişlere katılırım ilk defa bir kitap kazandım. Hayret!  Önceki alışveriş yazımı okuyanlar bilir. Karanlık Sular'ı almıştım ancak stokta olmadığı için iptal edilmişti. DEX, cover yarışmasını kazanınca bu güzel kitabı bana gönderdi. Poşetten Karanlık Sular çıkınca evde hoplayıp zıplamaya, mal mal sırıtmaya başladım. Annem beni öyle görünce aklımdan şüphe etmeye başlamış ahahahaahaha xD

Kitabın kapağı harika! DEX'e orjinal kapak kullandığı için ayrıca teşekkür etmek lazım. Ama sadece kapakla bitmiyor. İçine de özenilmiş belli. Bölüm başlangıçları süslü püslü ve o kadar şık görünüyor ki bayıldım *-* Kitaplığa değil direk salondaki vitrine koymak lazım bunu =P Bunların dışında DEX'ten uzun zamandır imla hatasız okuduğum ilk kitaptı. Bu da beni ayrıca mutlu etti =)




Tarihi kurguya olan zaafımı artık sizler de biliyorsunuz. Bir roman bana savaşları, o dönemdeki insanları hatta kıyafetleri anlatsın isterim. Bilmediğim bir yerde bilmediğim bir tarih her zaman daha cazip gelir bana. Bu nedenle kitap hem Rönesans dönemi Venedik'inde geçip hem de Genç-Yetişkin ve Cinayet türlerinde oluyorsa  benden kafadan 3 puan almış demektir. Geriye yazarın kitabı nasıl işlediği kalıyor. 

Karanlık Sular, cinayet romanlarından metrelerce uzak duran benim bile ilgimi çekti hatta bana şapka çıkarttı diyebilirim. Yazar, okuyucuda baştan sona merak uyandırmayı başarıyor. Cinayeti kimin işlediğine dair ufaktan verilen ip uçlarıyla olayı çözmeye çalışıyoruz ama ne fayda. Ortada çok fazla şüpheli ve çözülmeyi bekleyen olay var. Kitaptaki diğer bir gerçek ise hiç kimsenin masum olamayacağını göstermesi. Bazen insanlar istemediği şeyleri yapabiliyor. Geçmişte kalmış günahlar cinayeti araştıran karakterlerimiz sayesinde gün yüzüne çıkıyor. Bir yandan katili bulmaya çalışırken diğer yandan güzel bir aşkın yeşermesine tanık oluyoruz. Aşkı ile geleceği arasında gidip gelen Cassandra'yı okurken yapacağı seçimi merak ederken buluyoruz kendimizi. Tabii bunların ötesinde harika bir şehir olan Venedik'ti tanıma şansı buluyoruz =) Gondollara binip en varoş mahallelerde geziniyoruz. Kitap kadar şehre de hayran kalmamak elde değil <3

Kitaba puanını verirken 4 ile 5 arasında gidip geldim aslında. Ancak 4 verdiğim kitaplardan daha fazla sevdiğim için 5i çaktım Goodreadste =D Twitter'ıma bağlı olduğu için ilginç bir şekilde yazarın dikkatini çekmiş puanım. Bir de üstüne "Egzotik Türkiye'den mutlu bir okuyucu!" şeklinde retweetlemesin mi beni o_O Yabancı yazarların bu mütevazi hallerini gördükçe okuyucusunu önemsemeyen bazı Türk yazarlardan kendi adıma utanıyorum =/

Benden size tavsiye! Fantastik ve bilim kurgu romanlarından sıkıldıysanız genç yetişkin türünün tarihi kurgu ile harmanlandığı bu ilginç kitap çok ilginizi çekecek =)


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder