7 Aralık 2013

Senden Önce Ben - Jojo Moyes


Aşk vardır, ona inanmaktan vazgeçme.



Kitap: Senden Önce Ben
Orjinal Adı: Me Before You
Yazar: Jojo Moyes
Yayıncı: Pegasus
Yayın Tarihi: Nisan 2013
Sayfa Sayısı: 480
Tür: Yetişkin, Romantizm
Goodreads | Kitapyurdu D&R

Puanım:


Birbirlerine aşktan başka verecek hiçbir şeyleri yoktu...

Yaşamın ince detayları Lou'dan sorulur. Otobüs durağıyla ev arasında kaç adım var? Çalıştığı kafeye gelip gidenler nasıl bir hayat yaşıyor? Parlak yeşil elbisenin altına ne renk külotlu çorap giyilir? Onda bu soruların hepsinin cevabı var. Kolayca mutlu olabildiği küçücük dünyasında bilmediği tek şey hayatın çok daha karmaşık soru ve cevaplarla dolu olduğu...

Geçirdiği motosiklet kazasıyla hayatı altüst olan Will uzun süredir karmaşık sorularla meşgul. Bu hayatta diğer insanları mutlu eden küçük şeyler ona biraz olsun keyif vermiyor. Çevresindeki tüm renkler birden griye dönmüş ve böyle bir umutsuzluk içindeyken yapabileceği tek şeyin hayatını sonlandırmak olduğunu düşünüyor.

Peki, asık suratlı, aksi ve geçimsiz Will, Lou'nun rengârenk yaşamıyla karşılaşırsa neler olur? Mucizelere inanmıyorsanız durup bir kez daha düşünün...

Çok sevdiği işinden ayrılmak zorunda kalan Louisa Clark, ailesini geçindirebilmek için yeni bir iş aramaya başlar. Ancak altı senedir bir kafede çalıştığı için deneyimsizdir ve başka bir iş bulmakta zorlanır. En sonunda zengin bir ailenin kötürüm kalmış oğluna bakıcılık yapabileceğine karar verir ve ondan daha deneyimli kişileri ilginç bir şekilde geride bırakarak işi alır. Zengin ve başarılı bir Ceo olan William Traynor, geçirdiği trafik kazası yüzünden kötürüm kalmıştır. Kazadan önce hareketli bir yaşantısı olan Will için o gün, miladının dolduğu gündür. Evlerine gelen tüm bakıcılara kök söktürüyor, ailesini çeleden çıkartıyordur. Will'in annesi Camilla'ya göre garip moda zevki ve eğlenceli kişiliği ile Lou, bu durumu tersine çevirebilir ve Will'in yaşama tutunmasını sağlayabilir. Ancak Lou işe başladığı andan itibaren Will ondan nefret etmeye başlar. Bilmediği şey ise Lou'nun kolay kolay pes etmeyeceğidir. Lou, Will'in ilgisini çekmeye başlayacak ve kazadan sonraki en güzel günlerini yaşatacaktır. Ölmek isteyen bir adam ve onu yaşatmak için her şeyi yapacak bir kadın... Aşkın ve umudun var olduğu bir dünyada tüm zorluklara rağmen mutlu olmak mümkün mü?

Uzun zamandır okuduğum en ilginç ve duygusal kitaptı diyebilirim. Jojo Moyes, engellerin insanın hayatını nasıl değiştirdiğini ve zorlaştırdığını gösteriyor ve okurun düşünmesini sağlıyor: Benim başıma böyle bir şey gelse ne yapardım? Hareketli bir yaşantısı olan Will'in elini hareket ettirmeyi bırakın altını bile temizleyemeyecek duruma gelişini okumak beni de düşündürdü tabii. Verdiği tüm kararlara hak veriyorum ve inanıyorum siz de ona ne kadar kızarsanız kızın benim gibi düşüneceksiniz. Lou sayesinde eski haline yavaş yavaş dönen ve hayattan zevk almaya başlayan Will'i gördükçe kafamızda "acaba" soruları dolanıyor. Umut kitabın son anına kadar içimizi dolduruyor ve işte tam da bu anda Jojo, gerçekleri acımasızca suratımıza çarpıyor.

"Ne var biliyor musun? Bazen sabahları uyanmak istememin tek nedeni sen oluyorsun Clark."
Will | Sayfa 355

Senden Önce Ben; aşkı, üzüntüyü, mutluluğu, kızgınlığı ve kaybı okuyucuya hissettirmeyi başaran, gerçekçi kurgusu ve akıcı anlatımı ile baştan sonra ilgiyle okunacak bir kitap. Jojo Moyes gerçekten harika bir iş çıkartmış. Kitabın sonunu ise sanıyorum herkes az çok anlamıştır. İnanın farklı bir sonla bitse benden 5 puanı alamazdı.

Not: Balık burcu olduğumdan fazlasıyla duygusal biriyim. Gecenin 3'ünde kitabın sonlarında sessiz sessiz ağlıyordum. Yanımda babam başka kitap okuyordu ve ben ona hissettirmemeye çalışıyordum. Bu nedenle kitaba başlamadan önce yanınızda mendilinizi bulundurmanız tavsiyemdir.

5 yorum :

  1. Ya senin bloğunu öyle çok seviyorum ki keşke daha çok şey paylaşsan daha çok okusam^^

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler *-* Yavaştan bloga dönüyorum gibi. Bugün tur yazısı da var. Yarın alışveriş postu da yayınlarım :D Çok güzel ciciler aldım *-* Hepsi okunmayı ve yorumlanmayı bekliyor >.< Şu tembellikten ve başımdaki proje, sunum, tez dertlerinden kurtulsam süper olacak ;_;

    YanıtlaSil
  3. Can Dostum filmini izlemiş miydin? Konuları bu kitapla oldukça benziyor. Ve orada sonu buradakinden farklı ama ben ikisinden de aynı hazzı almıştım. Yani elbette fikrine saygı duyuyorum ama sonu farklı olsaydı bence hepimiz çok mutlu olurduk yani. Zorlukları her şekilde atlatabileceğimize dair bir inanç oluşurdu içimizde. Sence de öyle değil mi? (:

    YanıtlaSil
  4. Can Dostum filmini biliyorum. Gerçekten güzel bir filmdir. Ama elimiz ayağımız tutuyorken bunları söylemek bana göre kolay. Sonu farklı bitse mutlu olurduk belki ama sadece kendimizi kandırırdık. Will'in yerinde olmayı asla istemezdim. O halde ben de yaşayamazdım. Bunu biliyor ve ona hak veriyorum. İnsanın kendini öldürmek istemesi ne kadar yanlış olursa olsun...

    YanıtlaSil
  5. Kimse o durumda olmak istemez. Kesinlikle katlanılamaz bir durum. Gene de şöyle bir yer var her iki olayda da(bahsettiğimiz). Kötürüm olanların her ikisi de hayatını başka kişilerin yardımıyla sürdürebilecek kadar zengin. Ya öyle bile olmasalardı? Yani evet en kötü durumdalar. Ama hala şansları var. (:

    YanıtlaSil