13 Ocak 2015

[Blog Tur] Kördüğüm - Calia Read | Ön Okuma


...en temiz ruhların bile içinde bir parça karanlık vardır.


Kitap: Kördüğüm
Yazar: Calia Read
Yayıncı: Yabancı Yayınları
Çeviri: İnci Nazlı
Yayın Tarihi: Ocak 2015 
Sayfa Sayısı: 332
Orijinal Adı: Unravel
Tür: Yeni Yetişkin, Romantizm, Karanlık

Puanım:
 

Altı ay önce, mutluydum. Sadece Naomi Carradine’dim. Bir ay önce, akıl hastanesine yatırıldım. Dün, Lachlan ziyaretime geldi. Beni öptü ve aklımı kaçırmaya başladığımı söyledi. Saatler sonra Max düşüncelerimi işgal etti; deli olmadığımı ve bana ihtiyacı olduğunu hatırlattı. Birkaç dakika önce geçmişimi aydınlatmaya çalışarak gerçeklikten daha da uzaklaştım…

Şimdi, herkes benim aklımı kaçırdığımı düşünüyor ama ben onun gerçek olduğunu ve ne gördüğümü biliyorum… Bana inanıyor musun?

Naomi Carradine'nin mutlu bir hayatı vardı: iyi ve zengin bir aile, yakışıklı bir sevgili ve sahip olduğu güzellik. Bir yaz tatilinde çocukluk arkadaşı Lana'nın evine gitmesiyle hayatı altüst oldu. Görmemesi gereken bir şeyi gördü, Max adında çok yakışıklı bir adamla tanıştı ve çocukluk aşkına rağmen bu adama arzunun ötesinde hisler beslemeye başladı. Bir ayın sonunda başına her ne geldiyse kendini bir akıl hastanesinde buldu; ailesi onun deli olduğunu düşünüyor, sevgilisi onu görmeye bir daha gelmeyeceğini söylüyor, doktoru ondan umudunu çoktan kesmiş. Kimse Naomi'ye inanmıyor, Max'in var olmadığını söylüyorlar. Ama Naomi deli değil! Hastaneye yeni bir doktor geldiğinde Naomi nihayet ona inanabilecek birinin olduğunu görüyor ve anlatılmamış hikaye gün yüzüne çıkıyor. Naomi hikayesine başlamadan önce belki de sadece doktoruna değil hepimize yalvarıyor: Lütfen İnan Bana. Doktoru ona inanacak mı? Naomi'yi yaşadığı bu cehennemden kurtaracak mı?

Cılız dal rüzgârda sallanıyor ama damla olduğu yerde kalıyor. Eğer bir buz saçağı dayanabiliyorsa, belki ben de bir parça kalmış sağlam aklıma tutunabilirim.
Naomi | Sayfa 12

Hani bazı kitaplar vardır, görünüşüne bakıp büyük beklentilere kapılmazsınız. Okumaya başladığınızda ise elinizde nasıl bir bomba tuttuğunuzdan habersizsinizdir, ta ki kitap bitip bomba patlayana kadar... İşte Kördüğüm tam da böyle bir kitap. Farklı ve biraz da şiirsel anlatımı ile dikkat çekiyor önce, bir ruh hastasının gözünden dünyayı görmek sizi şaşkına çeviriyor, neyin doğru neyin yanlış olduğunu bilemiyorsunuz. Karakterin yaşadıklarının gizemini çözmeye çalışırken kafanız karışıyor, belirsizlik başınızı döndürüyor. Tam her şeyi anladığınızı sandığınızda sizi tekrar tekrar yanıltmayı başarıp kitabın sonunda ise tüm gerçekleri bir tokat gibi yüzünüze vuruyor. İçiniz yana yana, lütfen öyle olmasın diye yalvara yalvara okuyorsunuz kitabı. Calia'nın sizi dinlediği yok, şimdiden uyarayım.

...en temiz ruhların bile içinde bir parça karanlık vardır. Fark etmek zor olabilir. Belki de bunu dünyadan saklama sanatında mükemmelleşmişlerdir. Ya da belki zihinlerinin kuytu bir köşesinde saklıdır. Ama vardır. Dünyada yaralanmamış hiç kimse yoktur.
Dr. Rutledge | Sayfa 108

Kitabı okurken bazı sahnelerin mantıksızca yazıldığını düşünebilirsiniz. Nasıl ya?! dediğiniz çok olay olacak. Kitap bitip gerçekler ortaya çıktığında o sahneleri tekrar tekrar düşünün. Kördüğüm'ün sadece akıcı bir kitap olmadığını, iyi düşünülmüş bir kurgusunun da olduğunu göreceksiniz. Calia Read kesinlikle çok zeki bir yazar. O mantık hataları aslında birer ipucu ve eğer bu ipuçlarını fark edebilirseniz muhtemelen kitabın sonunu önceden tahmin edebilirsiniz. Ama sakın kendinize çok güvenmeyin, çünkü yazar her koşulda sizi şaşırtmaya devam edecek. Her şeyi çözdüğünüzü sandığınız anda kafanızı karıştırmanın bir yolunu bulacak. Kısacası sizlere yeni Tarryn Fisher'ımızı / Colleen Hoover'ımızı takdim etmekten mutluluk duyarım =P

Kördüğüm'ü geçen ay okuduğumda günlerce etkisinden kurtulamamıştım. Şimdi bu yorumu yazarken bile her sahneyi hatırlıyorum ve gözümden ister istemez yaşlar geliyor (düşünün ne kadar etkilenmişim). Muhtemelen artık sonunu bildiğime göre hiçbir detayı kaçırmamak için kitabı baştan okuyacağım. Ki ben bunu kolay kolay her kitaba yapmam =D



Ön Okuma

Kitabı çoook merak etmiş olmalısınız ^-^ O zaman size şöyle bir güzellik yapayım =P Ön okumayı okuduktan sonra devamı için koşa koşa kitapçıya gideceğinize eminim ^(#`∀´)_Ψ Ayrıca facebook sayfamızdan yaptığımız ÇEKİLİŞE katılarak şansınızı deneyebilirsiniz.

13 - 18 Ocak Tur Programı

13 Ocak thcodex.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Ön Okuma
14 Ocak raflarinarasindan.blogspot.com  |  Kitap Yorumu
15 Ocak mirielenda.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Alıntılar
16 Ocak segesegese.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Bunları Biliyor Musunuz?
17 Ocak kutsalyorumcu.blogspot.com |  Kitap Yorumu - Yazar Tanıtımı
18 Ocak sohbetedecekkimseyok.blogspot.com  |  Kitap Yorumu

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder