29 Aralık 2014

[Blog Tur] Karanlık Zihinler - Alexandra Bracken | Alıntılar

EN PARLAK ZİHİNLER EN KARANLIK OLANLARDIR

Kitap: Karanlık Zihinler
Yazar: Alexandra Bracken
Yayıncı: Parodi Yayınları
Çeviri: Handan Sağlanmak Arlı
Yayın Tarihi: Aralık 2014 
Sayfa Sayısı: 572
Serinin Adı: The Darkest Minds
Tür: Distopya, Macera, Romantizm

Puanım:
 

Adım Ruby.
Hepinizden farklıyım.
Aklınızın derinliklerinde gezinebilir, anılarınızı hiç yaşamamışsınız gibi silebilirim.
Henüz on yaşındayken Thurmond'daki bu rehabilitasyon kampına gönderildim.
Hem de kendi ailem tarafından...
Burada her adımımız izleniyor, nefes alış verişlerimiz bile.
Yalnız değilim.
Maviler... Yeşiller... Turuncular...
Sarılar ve Kırmızılar...
Karanlık Zihinler...
Ve yaşamak için saklanmak zorunda kalanlar.
Ve kaçanlar...


Amerika'daki çocukların %98'ini öldüren salgında Ruby hayatta kalmayı başarır. Hayatta kalan çocuklar IAAN adı verilen bir hastalığa yakalanırlar ve bu hastalık onlara çok büyük güçler kazandırır. Hükümet bu güçlerin sebebini bulamadığı için her bir gücü bir renkle isimlendirir. Yeşil: Süper Zeka, Mavi: Telekinezi, Sarı: Elektrik Kontrolü, Kırmızı: Ateş Kontrolü ve Turuncu: Zihin Kontrolü.

Yetişkinlerin çocuklardan korktuğu hatta nefret ettiği bu dönemde hükümet, çocukları iyileştirme vaadiyle rehabilitasyon kamplarına hapseder. Bu kamplarda çocuklar güçlerine göre sınıflandırılıp kötü koşullarda yaşamak zorunda bırakılır. Kampa giden ilk çocuklar üzerinde acımasızca deneyler yapılır ama başarı sağlanamaz. Bunun üzerine en güçlü olanlar ortadan kaldırılır, diğerleri ise kampa kapatılıp asla çıkartılmaz. Ruby de onlardan biridir. PÖK askerleri tarafından yakalanıp Thurmond kampına getirilen Ruby, bir şekilde doktorunu kandırmayı başarır ve Turuncu olmasına rağmen Yeşil olanların yanına geçer. Kimseye ne olduğunu göstermez, fark edilmemek için elinden geleni yapar.

Altıncı senesinde Ruby, artık buradan çıkamayacağına kesin gözüyle bakmaktadır ama bir anda işler değişir. Başına gelen bazı olaylar sonucunda kendini Liam, Zu ve Chubs'ın minivanının içinde buluverir. Önceleri başlarına bela olmamak adına onlardan ayrılmayı düşünse de zamanla bu üç çocuğa değer vermeye başlar ve onları korumaya karar verir; hem PÖK askerlerinden, hem takipçilerden hem de kendinden. Bunun için gerekirse rengini saklamaktan çekinmeyecektir.

"Hayal kurmak sonunda hayal kırıklığına; hayal kırıklığı da öyle kolayca atlatılamayan sıkıntılı bunalımlara yol açardı. Siyaha yem olmaktansa grinin sınırlarında kalmak daha iyiydi."
Ruby

Bir distopya delisi olarak uzun zamandır çıkmasını beklediğim kitaba kavuşmanın haklı sevincini yaşıyorum *-* Muhtemelen bu kadar çok distopya türünde kitap okumuyor olsam 5lik bir kitap olurdu benim için ama ben eski ben değilmişim =P Yorumuma geçmeden önce belirteyim; bol spoilerlı olacak, bilginize =P

Kitap gayet güzel başlıyor. Bazıları başlarının sıkıcı olduğunu söyleyebilir ama ben öyle olmadığını düşünüyorum. IAAN hastalığı, yetişkinlerin ve hükümetin bu hastalığa bakışı, çocukların başına gelen trajik olaylar ve tabii ki Ruby'nin içine kapanık kamp geçmişi anlatılıyor kitabın başlarında. Daha sonra Ruby'nin kamptan ayrılışıyla macera da başlıyor. Peşlerinden gelen türlü türlü insan var ve hepsinin amacı birbirinden farklı ama ortak nokta bu çocukları kullanmak. Ruby, 6 yıl boyunca kampta kaldığı için her şeyden bihaber tabii ki. Onunla birlikte biz de 6 yıl içinde dünyada neler olduğunu öğrenme şansı buluyoruz. Ekonomi çökmüş, insanlar işsiz, küçük kasabalardan büyük şehirlere göç etmişler, çocuklardan nefret ediyor ve çocuk doğurmuyorlar, hatta kamplardan kaçan çocukları hükümete teslim etmek gibi yeni bir iş alanı bulmuş durumdalar. Ruby'nin Liam, Zu ve Chubs ile tanışması ile her türlü güç hakkında bilgi sahibi oluyoruz. Kitabı okurken "Acaba ben hangi renk olmak isterdim?" diye düşüneceğinize eminim =D

Bir söylentiye göre East River denilen bir yerde çocuklar güven içinde yaşıyor ve Kaçak Çocuk diye birisi çocukları aileleriyle buluşturabiliyor. Kahramanlarımız East River'ın yolunu tutuyor. İşin aslı kitapta puan kırma nedenim tam da bu East River ve Kaçak Çocuk olayından kaynaklanıyor. Çok tahmin edilebilir olduğunu ve kitabın temposunu tamamen düşürdüğünü söylemem lazım.

Karakterlerin hepsi birbirinden sevilesiydi. Ruby kitabın başlarında biraz sessiz ve güçsüz görünse de ileride çok güçlü bir karakter olacağının sinyallerini veriyor. Zu minicik, çok şeker ama dokunsak çarpabilir çünkü kendisi bir Sarı o.O Chubs ekibin en atarlısı ve kendisi pek gücünü gösterme eğiliminde olmasa da bir Mavi =D Asosyal bir karakter ama harika bir arkadaş. Hadi itiraf edelim; kitapta hepimiz en çok onu sevmişizdir “ヽ(´▽`)ノ” Liam ise bambaşka bir olay. Çok pozitif ve eğlenceli olmasının yanı sıra yakışıklı da. Ayrıca kendisi bir Mavi. Ona aşık olmak gibi hayın planlarım var aman Ruby duymasın  Evet, bu kitapta tüm güçlüklere rağmen yeşeren bir aşk da var *-*

Tam da ne puan vereceğime karar veremediğim bir anda şaşırtıcı ve bir o kadar acımasız bir sonla yazar beni kendine hayran bırakmayı başardı *-* Never Fade hemen çıksa da okusam modundayım şu an. Hatta iyice delirdim tumblr'da spoiler yiyip duruyorum devam kitaplarından T_T Yazık günah bize Parodi, çok bekletme litfeeen :3

Serinin devam kitaplarının adları Never Fade ve In The Afterlight. Üç kitabın ismini yan yana yazdığınızda bir cümle elde ediyorsunuz (Çok yaratıcısın Alexandra ←~∋(。Ψ▼ー▼)∈ ) Ayrıca In Time ve Sparks Rise adlarında iki novella da yazmış yazarımız. Parodi bu novellaları basar mı bilmem ama ben ileride kesin okuyacağım *-*


Alıntılar


"Yarın daha iyi hatalar yapmaya çalışacağız."
Liam Stewart | Sayfa 132


"Onlarla kaldığım her saniye, aslında gerçek canavarların takipçiler ya da PÖK olmadığını anlamaya biraz daha yaklaşıyorlardı. Hayır. Esas canavar arka koltuklarında oturuyordu."
Ruby | Sayfa 181


"En karanlık zihinler, en beklenmedik yüzlerin arkasında gizlenme eğilimindedirler."
Chubs | Sayfa 534


"Binlerce Düşmanı olan Prens, seni yakaladıkları yerde öldürecekler. Ama önce seni yakalamaları gerek; yani kazıcı, dinleyici, koşucu, süratli Prensi. Kurnaz ve hilekâr ol. Ol ki halkın asla yok edilemesin."
Watership Down - Richard Adams (Alıntı) | Sayfa 220


"Ruby, bana birlikte olmamamız için sadece tek bir sebep göster ve ben de sana neden beraber olmamız gerektiğini gösteren yüzlercesini söyleyeyim."
Liam | Sayfa 514


"Asla, asla, asla. Ben seni asla unutmayacağım."
Liam | Sayfa 515


"Ben bir canavarım, biliyorsun. Tehlikeli olanlardanım.
Hayır, değilsin. Sen bizdensin."
Ruby & Liam | Sayfa 516


"Biliyor musun... beni o kadar mutlu ediyorsun ki bazen nefes almayı unutuyorum. Sana bakıyorum ve kalbim öyle sıkışıyor ki... ve sanki aklımı zapt eden tek düşünce uzanıp seni öpmek."
Liam | Sayfa 513


"Bunun kulağa oldukça klişe geleceğini biliyorum ama... başımıza açılan onca beladan çıkan güzel bir sonuç varsa o da seninle tanışmış olmamdı. Hepsini yeniden yaşayabilirim... Sonunda seninle tanışacaksam eğer, hepsini yeniden yaşamayı göze alırdım."
Ruby | Sayfa 564


"...açıkçası bana göre, sen ve ben… Biz kaçınılmazdık. Diyelim ki o korkunç kamplarda tutsak edilmemiştik… Dur, sadece bir dakika dinle. Sana muhteşem hikâyemizi anlatacağım."
Liam | Sayfa 565

28 - 31 Aralık Tur Programı

28 Aralık   fanboyungunluguu.blogspot.com  |  Kitap Yorumu
28 Aralık   sssuigenerisss.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Ön Okuma
29 Aralık   thcodex.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Alıntılar
29 Aralık   mirielenda.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Bunları Biliyor musunuz?
30 Aralık   kutsalyorumcu.blogspot.com |  Kitap Yorumu
30 Aralık   raflarinarasindan.blogspot.com |  Kitap Yorumu - Tanıtım Videoları
31 Aralık   pinucciasbooks.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Yazar Tanıtımı

2 yorum :

  1. “Eğer okuduğumuz bir kitap bizi, kafamıza vurulan bir darbe gibi
    sarsmıyorsa, niye okumaya zahmet edelim ki?"der Franz Kafka. http://kitaplar.in/ Hafızaların en güçlü yerine miras bırakıyor ve
    siz kitapseverleri tek çatı altında buluşturuyor.

    Okuduğunuz kitapları sisteme ekleyip, yeni çıkan kitaplar hakkında
    değerlendirme ve oylama yapabileceksiniz. Mamafih; Kitap arkadaşlığı kurabilir,
    kitaplarınızı ücretsiz olarak takas edebilirsiniz.

    Umut belki gelecek sayfadadır..

    YanıtlaSil
  2. Alıntıya bak o_0
    "En karanlık zihinler, en beklenmedik yüzlerin arkasında gizlenme eğilimindedirler."

    Aldım bile kitabı. Görev başarıyla tamamlandı yani XD

    YanıtlaSil