4 Mayıs 2015

[Blog Tur] Kızıl Yükseliş - Pierce Brown | Tanıtım Videosu


Kitap: Kızıl Yükseliş
Yazar: Pierce Brown
Yayıncı: Pegasus Yayınları
Çeviri: Selim Yeniçeri
Yayın Tarihi: Nisan 2015 
Sayfa Sayısı: 448
Serinin Adı: Kızıl İsyan #1
Tür: Distopya, Fantastik, Genç Yetişkin

Puanım:



Ben dünyaları ateşe verecek kıvılcımım. Ben zincirleri kıracak çekicim. Ben halkımın ve esaret içinde yaşayan herkesin umuduyum. Çünkü biliyorum ki insan kendini köleleştiren adaletsizlikle özgürleşemez.

Gelecekte, renk kodlarına göre sınıflara ayrılmış Toplum'un en alt sınıfını Kızıllar oluşturmaktadır. Diğer bütün Kızıllar gibi Darrow da, Mars'ı yeni nesiller için yaşanılır bir gezegen haline getirdikleri inancıyla günlerini madenlerde çalışarak geçirmektedir. Üstelik bunu severek ve isteyerek yapmakta, kanı ve teriyle çocuklarına daha iyi bir dünya bırakacağına inanmaktadır.

Ancak Kızıllar kandırılmıştır. Darrow, halkının yozlaşmış yönetici sınıfın kölesinden başka bir şey olmadığını keşfettiğinde adalet özlemi ve kaybettiği aşkının anısıyla hırslanır. İnsanlığın yeni nesil Altın hükümdarlarının güç için mücadele ettiği efsanevi Enstitü'ye sızmak için her şeyden vazgeçer. Hayatı ve medeniyetin geleceği pahasına en başarılı ve en vahşi Altınlarla rekabet etmek zorunda kalacak olan Darrow'un düşmanlarını yenmek için artık yapmayacağı şey yoktur… Bu, onlardan birine dönüşmek anlamına gelse bile.

Huzur içinde yaşayabilirdim. Ama düşmanlarım bana savaş getirdi.

Darrow bir Cehennemdalgıcı'dır. Kızıllar içinde saygı duyulan bir unvan olabilir belki ama Altınlar'a göre bir köleden farksızdır. Kızıllar Mars'a ilk adım attığından bu yana onlara çok büyük bir görevin verildiğine inanmışlardır: Mars'ı yaşanacak bir gezegen haline getirmek. Mars'ın derinliklerinde yaşayıp bu amaç uğruna çalışırlar. Görev tamamlandığında onlara vaat edilen gezegende mutlu bir hayat yaşayacaklarına inanmışlardır ama bu büyük bir yalandır. Altınların Dünya'yı bozguna uğratıp yönetimi ele geçirmesi ve diğer tüm renklerden üstün duruma gelmesi ile toplumda renklere göre bir hiyerarşi piramidi oluşmuştur. Bu piramidin en üstünde Altınlar her dilediklerini yaparken, en altında Kızıllar köle gibi çalıştırılır. Kızıllar bu gerçeği bilmeseler de Altınlara ve onların yalanlarına inanıyor ve onların her türlü emirlerine uyuyorlardır. Darrow da bu yalana inanır, ta ki aksini iddia eden biricik karısı Eo ölene kadar... Eo'nun ölümünden sonra Darrow için her şey değişir. Gerçekleri görmüş ve intikam almaya yemin etmiştir. Artık Kızılların yükselişi için elinden gelen her şeyi yapacak, gerekirse renginden bile vazgeçecektir.

"Ben Azrail'dim ve ölüm de gölgemdi."
Darrow | Sayfa 303

Zincirleri kırın!

Kızıl Yükseliş, halkını özgürleştirmek için düşmanın arasına katılan bir adamın isyanının ve intikamının hikayesini anlatıyor. Kendi halinde yaşayan, kurallara uyan, ailesinin ölmemesi için her şeye göz yuman bir genç iken Azrail'in kendisine dönüşen Darrow, enstitüde Altın imperatorların dikkatini çekmek için her şeyi yapıyor. Bir yandan kendi kalesini koruyup iç isyanları bastırmaya çalışırken diğer yandan yeni kaleler fethedip esirlerini kendine köle yapıyor. Kitapta savaş stratejilerinden bol bol bahsediliyor ki bana göre kitabın en güzel yanı bu. Darrow ve Altın arkadaşları kaleleri fethetmek ve bu oyunda birinci gelmek için ilginç yollara başvuruyor. Bütün bu zaman boyunca Darrow, Altınların içinde de iyi insanların olabildiğini fark ediyor. Kızılların yükselişi başladığında bu insanları nasıl öldürecek?

Kitabın Açlık Oyunları'na benzettiğim çok sahnesi olduğunu kabul etmek gerekir ama bana göre bir erkeğin elinden çıktığı için çok daha sert ve acımasız bir kitap olmuş. Böyle kitaplara bayılan birisi olarak kalbimi hem kitabınla hem de masmavi bakışlarınla fethettin Pierce (´▽`ʃƪ)♥ Öhüm neyse ilan-ı aşkımı bir kenara bırakıyor ve kitaptan konuşmaya devam ediyorum. 

Kitap ilginç karakterlerle dolu ama bana göre en özeli Sevro'ydu. Uluyanların başı ve enstitünün en kana susamışlarından biri. Hem zeki hem de çevik olmasına rağmen Darrow'a sadakatle bağlı. Bir diğer karakter güzel, zeki ve asil kızımız Kısrak. Onun hakkında ne desem spoiler olacağından susuyorum :P Ayrıca Titus, Pax, Cassius gibi pek çok iyi düşünülerek yaratılmış karakter kitapta sizi bekliyor. Hepsinin okunmaya değer hikayeleri var.

"Çelik güçtür. Para güçtür. Ancak bütün dünyalarda esas güç, kelimelerdir."
BaşVali | Sayfa 444

Kızıl Yükseliş'in okuru hikayenin içine çeken bir anlatımı var. Darrow şeytanca hamleler yaparken dudaklarımda pis bir sırıtmayla olabilecekleri tahmin etmeye çalışıyordum ←~(o `▽´ )oΨ (Nasıl etkilenmişsem...) Kitabın çevirisini de beğendiğimi söyleyebilirim. Başta bazı yerlerde "bu neden böyle" diye düşündüğüm hatta kitaba adapte olmakta zorlandığım oldu ama İngilizcesine bakınca bunun yazardan kaynaklı olduğunu anladım. O da konu ilerledikçe beni rahatsız etmemeye başladı. 

Üç kitaplık Kızıl İsyan serisinin ikinci ve üçüncü kitapları ise Golden Son ve Morning Star. Serinin son kitabının yurtdışında çıkmasına daha çok var. Ama umuyorum biz 2015 yılı bitmeden Golden Son'ın Türkçesine kavuşuruz.


Tanıtım Videosu


02 - 05 Mayıs Tur Programı

02 Mayıs   raflarinarasindan.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Ön Okuma
02 Mayıs   fanboyungunluguu.blogspot.com |  Kitap Yorumu - Renkler ile İlgili Bilgi
03 Mayıs   sssuigenerisss.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Yazar Tanıtımı
03 Mayıs   kutsalyorumcu.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Tanıtım Videosu
04 Mayıs   mirielenda.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Bunları Biliyor musunuz?
04 Mayıs   thcodex.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Tanıtım Videosu
05 Mayıs   pinucciasbooks.blogspot.com |  

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder