23 Mayıs 2015

Kurucunun Kızı - Amy Engel

Bishop ölmeli. Ve onu öldüren ben olmalıyım…


Kitap: Kurucunun Kızı
Yazar: Amy Angel
Yayıncı:Yabancı Yayınları
Çeviri: Merve Özcan
Yayın Tarihi: Mayıs 2015
Sayfa Sayısı: 272
Seri Adı:The Book of Ivy
Tür: Genç Yetişkin, Distopya, Romantizm
Goodreads | D&R

Puanım:


Dehşet verici bir nükleer savaş sonrası Amerika Birleşik Devletleri büyük ölçüde yok edilmiş, sadece küçük bir grup hayatta kalmıştı. Geriye kalanları kimin yöneteceği konusunda Lattimer’lar ve Westfall’lar arasında çıkan savaşı Westfall ailesi kaybetmişti. Ve beş yıl sonra barış ve kontrol, her yıl yapılan bir törenle, kaybeden tarafın kızları ile kazanan tarafın erkeklerinin evlendirilmesiyle sağlanmaktaydı.

Bu yıl benim sıram gelmişti. Benim adım Ivy Westfall ve görevim basitti: Başkan’ın oğlunu, müstakbel kocamı öldürmek ve Westfall ailesinin gücünü geri kazanmasını sağlamak. Ama görünen o ki, Bishop Lattimer ya çok yetenekli bir oyuncu ya da ailemin iddia ettiği gibi kalpsiz, zalim bir çocuk değil. Hatta beni bu dünyada gerçekten anlayan tek kişi bile olabilir. Ama kaderimden kaçmama imkân yok. Ben Westfall mirasını geri alacak kişiyim.

Çünkü Bishop ölmeli. Ve onu öldüren ben olmalıyım…

Yine bir distopya ve ben yine mest oldum *-* Yabancı Yayınları bu kitap için kendi blog turunu yapınca dayanamadım ve bir distopya manyağı olarak katıldım. Gerçi birazcık (dediğime bakmayın resmen 1 hafta) geç yayınlıyorum yorumumu. Bu nedenle başta yayınevi olmak üzere herkesten özür dilerim.

Veee insanlık yine yapmış yapacağını ve birbiriyle savaşırken dünyayı yok etmenin eşiğine gelmiş. Nükleer savaş sonrası yok edilen ABD'de yeni bir yaşam alanı kuruluyor. Burayı kuran Westfalllar Lattimerlerin kendilerinden önce silahı bulmasıyla yönetimi bırakmak zorunda kalıyorlar. Lattimerler de bölgedeki insanları ikiye ayırmışlar. Kendi taraflarındakiler daha iyi bir yaşama sahipken Westfall'dakilerin işi biraz daha zor. Nükleer savaştan sonra kadınlar sadece genç yaşlarda çocuk doğrabilir olmuşlar. Bu nedenle yönetimi devralan ilk Lattimer bir kural koyuyor: yapılan bazı testlerin sonucunda birbirlerine en uyan gençler 16 yaşındayken hükümet tarafından evlendiriliyor. Gençlerin seçim şansı yok, karşı çıkarlarsa bölgeden sürülür ve ölürler. Kahramanımız Ivy de 16 yaşına gelmiş ve kurucu Westfall'ın torunu. Her ne kadar istemese de ailesinin geleceği için Başkan'ın oğlu Bishop ile evleniyor. Diğer kızlar için bu hayatlarını birlikte geçirecekleri kişiyle tanıştıkları gün olabilir, ama Ivy için durum böyle değil. Ivy'nin Bishop'un güvenini kazanıp onu öldürmesi gerekiyor, Bishop babası ile aynı düşüncelere sahip olmasa ve hatta ileride iyi bir başkan olacaksa bile bu hiçbir şeyi değiştirmez. Bishop ölmeli ve onu öldüren Ivy olacak! Başlarda Bishop'a herhangi bir his beslememek için çabalayan kızımız için işler istediği gibi gitmiyor ve kendini ailesini sorgularken buluyor. Doğru olan bu mu? Halkının ve ailesinin iyiliği için aşık olduğu Bishop'u öldürebilmesi mümkün mü?

"Hiçbir özgürlüğümüz yok, kimi seveceğimiz konusunda bile."

Zorla hükümet tarafından evlendirilen gençler ve yönetime karşı çıkan bir ana karakter... Aslında kitabın başları Eşleşme'ye çok benzese de ondan daha başarılı bir kurguya ve anlatıma sahip. Genelde distopya denince aklınıza gelişmiş teknolojiler ve farklı bir yaşam tarzı gelebilir. Kurucunun Kızı'nda ise teknolojiden geriye hiçbir şey kalmamış. İnsanlar ortaçağdan kalma gibi yaşıyor. Ellerinde kalan ürünler haricinde hiçbir şeyleri yok, elektrikleri bile yok yani bırakın teknolojinin gelişmesini. Buzdolabı yerine içine buz konulan kutuları var mesela. Artık silah üretmiyorlar ve savaş öncesi silahları gizli bir yerde saklıyor, sadece güvenlikte çalışanlara mesai saatleri içinde veriyorlar. Bunları okurken "eeee hani bilimkurgu?!" diyebilirsiniz. O zaman size bir sır vereyim: distopyanın anlamı anti-ütopya'dır. Kötü koşulları olan bir yeri; özgürlüğü elinden alınan, zulmedilen halkı ve buna karşı koymaya çalışan kahramanları anlatır. Yani illa bilimkurgu olması gerekmiyor. Hükümetin en ufak suçlarda bile insanları çitin dışına sürgün edip ölüme terk ettiğini ve bölgede totaliter yönetimin olduğunu düşünürsek evet arkadaşlar bu kitap yüzde yüz distopyadır.

Tüm bunları biliyorsanız Kurucunun Kızı'nın ne kadar başarılı bir kitap olduğunu anlarsınız. Kitapta aksiyon değil, daha çok karakter gelişimi var ki ben normalde bu tarz distopyaları pek sevmem ve ona rağmen bunu çok beğendim. Ivy ve Bishop'un masum aşkı ve düşman aileleri yüzünden Ivy'nin aşkı ile ailesi arasında gidip gelişi çok güzel anlatılmış. Sanki Romeo ve Juliet'in başka bir versiyonunu okumuşsun hissi veriyor. Bishop her zaman ailesinin büyük beklentileri altında ezilen ve Başkan babası ile aynı görüşleri paylaşmayan hatta bunların değişmesi gerektiğine inanan bir genç, Ivy ise babası ve kız kardeşinin gözünde her zaman hayal kırıklığı olmuş ve ona verilen bu görevi ailesinin sevgisini ve güvenini kazanabilmek için yerine getirmek istiyor. Bishop, Ivy'yi dinleyip fikirlerini soran ilk kişi olduğunda Ivy'nin kafasını karışıyor ve ona verilen görevi sorgulamaya başlıyor. Ivy ve Bishop birbirlerine ne kadar benzediklerini fark ettiklerinde aralarında yeşeren aşk kaçınılmaz oluyor.

"Tüm hayatımı olmamı bekledikleri kız olabilmek için harcamıştım ve bu rol için uygun olmayan tüm parçaları öyle derine itmiştim ki, artık onları bulabileceğimi bile düşünmüyordum."

Kitabı okurken gerilmemek mümkün değil. Çünkü dışarıdan bir şeyleri anlayabiliyorken kızımızın bunu görememesi insanın sinirine dokunuyor. Hele kitabın sonuna doğru verdiği karar yok mu!! Sonrasında nelerin olabileceğini göremeyişi ve tam bir aptal gibi davranması kitabı alıp oraya buraya çarpma isteği uyandırdı bende (ki ben kitap okurken böyle fevrileşmem :D ) Sonuçta daha yurtdışında bile çıkmamış bir kitabı deliler gibi beklerken buldum kendimi. Yazık bana, günah bana ;_;

Yabancı Yayınları'ndan çıkan ilk ciltli kitap olma özelliği taşıyan Kurucunun Kızı, distopya türünü sevenlerin beğeneceği bir kitap olmuş. Özellikle aksiyonu çok olmayan distopyaları zor beğenen birisi olarak benim kalbimi kazandı. Bu nedenle herkese şiddetle öneriyorum *-*

Eğer hala izlemediyseniz tur için hazırladığım tanıtım videosuna bakmayı unutmayın ^-^

Kurucunun Kızı Tanıtım Videosu
Bishop Lattimer'la evlenmek benim kaderim değildi... Görevim onu öldürmekti.KURUCUNUN KIZI | AMY ENGELİncelemek ve satın almak için: bit.ly/kurucununkızıKurucunun Kızı | Amy Engel#KurucununKızı #AmyEngel #TheBookofIvy #distopya #gençedebiyatı #blogtur
Posted by Yabancı Yayınları on 19 Mayıs 2015 Salı



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder