25 Temmuz 2015

[Blog Tur] Her Gün - David Levithan | Tanıtım Videosu

 

Kitap: Her Gün
Orijinal Adı: Every Day
Yazar: David Levithan
Yayıncı: Pegasus Yayınları
Çeviri: Derya İmer Aydınlık
Yayın Tarihi: Temmuz 2015 
Sayfa Sayısı: 433
Seri Adı: Her Gün #1
Tür: Lgbt, Genç Yetişkin, Fantastik

Puanım:
 

Her gün farklı bedende. Her gün farklı hayatta. Her gün aynı kıza âşık.

Uyandım. Anında kim olduğumu anlamam gerekti. Mesele sadece bedenim de değil… gözlerimi açtığımda kolumun renginin açık mı koyu mu olduğu, saçımın uzun mu kısa mı olduğu, şişman mı zayıf mı olduğum, kız mı erkek mi olduğum, yara bere içinde mi yoksa pürüzsüz mü olduğum… Her sabah farklı bir bedende uyanıyorsanız, vücut en kolay alışılan şey. Kavraması güç olabilen ise bedenin önceden yaşamış olduğu hayat. Her gün başka biriyim. Ben, kendimim; kendim olduğumu biliyorum ama ayrıca başka biriyim de. Hep böyle olageldi.
16 yaşındaki A kendini bildi bileli her sabah yaşıtı olan başka birinin bedeninde uyanır. Ne kadar çabalarsa çabalasın bunu değiştiremez. Gerçeği çoktan kabul eden A, günlerini bedenini kullandığı kişiler için bir sorun oluşturmayacak şekilde geçirmeyi amaç edinmiştir. Ta ki bir sabah Justin'in bedeninde uyanıp sevgilisi Rhiannon'a aşık olana kadar. O günden sonra Rhiannon'a gerçek A'yi göstermek için elinden gelen her şeyi yapmaya, kendi kurallarını yıkmaya başlar. Bu, bedenine girdiği kişiler için ciddi sorunlara yol açacak olsa, hatta tüm dünyanın onun varlığını öğrenmesine neden olsa bile... 

"Bir kere âşık olmuştum ya da en azından bugüne kadar öyle sanıyordum."
A | Sayfa 29

Her Gün, okuru farklı hayatları tanımaya ve anlamaya itiyor. Bir gün eşcinsel birisi olmanın nasıl bir şey olduğunu gösteriyor bize, hemcinsine aşık olmanın toplumda nasıl karşılandığını gözler önüne seriyor. Bir başka gün depresyona giren birisinin nasıl hissettiğini anlatıyor; ne kadar zor olduğunu, her gün nasıl da ölümün kıyısında olabileceğini. Sevdiğinin kaybıyla acı çeken birisinin, obezite yüzünden iğrenilen başkasının gözünden bakıyoruz dünyaya. Bir uyuşturucu bağımlısının ataklarına şahit oluyoruz. Fakir ama mutlu birisi oluyoruz bir gün, başkalarına acı çektirmekten zevk alan kötü birisiyiz bir diğer gün... İşte dünya böyle insanlarla dolu. David Levithan, A'nın aracılığıyla her bir farklı bireyle tanışmamızı, onların hislerini anlamamızı, yaşadıklarını yaşamamızı sağlıyor.

Yazar bizi bu ilginç hikayede gerçeklerle yüzleştiriyor. Hayat kolay değil, özellikle diğerlerinden farklı olanlar için. İnsanların büyük bir çoğunluğu kişinin paketine içinden daha çok önem veriyor, eşcinselleri yargılıyor, başkalarının düşüncelerine göre hareket ediyor. A için bunların bir önemi yok. O her zaman paketi değil bireyi görüp ona aşık olan biri. Kimsenin hayatına karışmadan girdiği bedenlerde var olmaya çalışıyor. Farklı bedenlerde olduğu hiçbir zaman gerçekte kim olduğunu gösterme ihtiyacı duymuyor, girdiği bedenlerden utanmıyor. Karşısındaki gerçek A'yı göremeyecek diye korkmuyor. Sonra tam da böyle birisine aşık oluyor: Rhiannon'a. Rhiannon, A'nın aksine dış görünüşe önem veren homofobik bir kız. Yani A için en yanlış kişi.

"Beni görmesini istiyordum, göremeyeceğini bilsem de."
A | Sayfa 60

Bu kitabı okurken iki karakterin de yaşadıklarını anlamaya çalışıyor insan. Her gün farklı bedenlerde yaşamak zorunda olsam ne yapardım? Sevdiğim kişi her gün başka bir bedende ve cinsiyette karşıma çıksa ne yapardım? Bu ilişkiyi yürütebilir miydim? Yoksa kaçıp hislerimi unutmaya mı çalışırdım? Sizin cevaplarınız ne olurdu bilmiyorum. Belki Rhiannon'dan nefret edersiniz, ya da ona hak verirsiniz. Belki A'ya üzülürsünüz ya da onun gibi olmak istersiniz. Benim cevaplarım ise bende saklı kalsın :P

"Aşkın her şeye galip gelmesini istedim. Fakat aşk hiçbir şeye galip gelmiyordu. Kendi başına hiçbir şey yapamıyordu. Onun adına galip gelelim diye bize güveniyordu."
A | Sayfa 286

Her Gün; farklı bedenler, farklı cinsiyetler ve farklı hayatlar içinde var olmaya çalışan bir aşkın hikayesi. Fantezinin gerçeklikle harmanlandığı çok ilginç, çok tatlı ve çok içten bir kitap. Okurken insana huzur da veriyor, saç baş yolma isteği de. Bu kitabı okumadan önce önyargılarınızı bir kenara bırakmalı, cinsiyet kavramını unutmalı ve sadece A'yı görmeye çalışmalısınız.


Tanıtım Videosu


20 - 23 Temmuz Tur Programı

20 Temmuz   fanboyungunluguu.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Ön Okuma
20 Temmuz   sohbetedecekkimseyok.blogspot.com |  Kitap Yorumu
21 Temmuz   tugceninkitapligi.com  |  Kitap Yorumu - Bonus Sahne
21 Temmuz   raflarinarasindan.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Yazar Tanıtımı
22 Temmuz   kutsalyorumcu.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Alıntılar
22 Temmuz   mirielenda.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Bunları Biliyor musunuz? 
23 Temmuz   thcodex.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Tanıtım Videosu

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder