25 Ağustos 2013

[Blog Tur] Ölmem Gerekirse - Amy Plum | Bunları Biliyor musunuz?


Sevdiğini kurtarmak için ne kadarına hazırsın?


Kitap: Ölmem Gerekirse
Orjinal Adı: If I Should Die
Yazar: Amy Plum
Yayıncı: Akılçelen Kitaplar
Yayın Tarihi: Temmuz 2013
Sayfa Sayısı: 408
Seri Adı: Geri Dönenler
Tür: Genç-Yetişkin, Fantastik, Romantizm
Goodreads | Arkadaş Kitapevi

Puanım:
 

Amy Plumın tüm dünyada fırtınalar koparan, önemli çok satanlar listelerinin gediklisi hâline gelen Benim İçin Öl Üçlemesi tamamlanıyor.

Vincent beni bulmak için pek çok hayat boyunca beklemişti, ancak ortak geleceğimize dair hayallerimiz bir anda paramparça oldu. İkimizin de "arkadaş" olarak tanımladığımız biri ona ihanet etti ve ben de Vincenti kaybetmiş oldum. Şimdi düşmanımız Fransa'nın ölümsüzlerini hâkimiyeti altına almaya son derece kararlı ve istediklerini elde etmek için bir savaş başlatmaktan da kaçınmayacaklar. Heyecan dolu bir macera… 

Aşk, mücadele, gözyaşı, sürpriz bir son…
UYARI: Geri Dönenler serisinin üçüncü ve son kitabıdır. İlk iki kitabı okumayanlar için ağır spoiler içerir. İlk kitap yorumum için buraya, ikinci kitap yorumum için buraya tıklayın ^-^

Ve bir Geri Dönenler macerasının sonuna geldik. Ne Vincent ne Kate ne de Jules... ben en çok Paris'i özleyeceğim sanırım. Tüm o güzel mekanlarını ve enfes tatlılarını T_T Yasımı şimdilik bir kenara bırakıyor ve son kitap hakkındaki düşüncelerime geçiyorum.

İkinci kitap bizde derin yaralar açarak bitmişti biliyorsunuz. Vincent ölmüş ve numaların gizli lideri Violette bedenini yakıp şampiyonun gücünü almak için Vincent'ı ele geçirmişti. Kate hiç şansları olmadığını biliyordu. Vincent'ın bedeni yakılmış ve sevgilisi ile sonsuza kadar ayrı düşmüştü. Ama işler hiç beklendiği gibi gitmedi.

Şampiyon kim? İkinci kitabı okuyan çoğu kişinin bu soruya bir cevabı vardır sanırım. Kim olduğunu anlayamayanlar için söylemeyecek olsam da yazar daha en başında bunu ortaya atıyor aslında. O bir isim vermese bile anlıyoruz. Yazarın bu davranışını hiç sevmiyorum. Eteğindeki taşları daha kitabın başlarından dökmeye başlıyor ve ortaya merak unsuru bırakmıyor. Bu da kitabı sıkıcı yapıyor.  Mesela ikinci kitapta asıl düşmanın Violette olduğunu öğrendiğimde hiç ama hiç şaşırmamıştım. Ölmem Gerekirse'deki şampiyon da öyle. Daha kitabın başında kim olduğunu anlayabiliyoruz ve sadece saftirik karakterlerimizin bu gerçeği fark etmesini bekliyoruz.

İkinci kitabı bitirdiğimde benden beklenmeyecek kadar merakla elime almıştım Ölmem Gerekirse'yi. "Vincent gitti, artık Jules'un Kate ile yakınlaştığını görürüz. Belki uzun bir süre Vincent'sız kalan Kate'in nasıl harap ve bitap düştüğüne tanıklık eder onun için üzülürüz." diyordum ki topu topu bir kaç sayfa yaşadık bunları. Gerçi Jules'un hiç şansı olmadı yazık =D Yazar Vincent'ı öldürünce tehdit mektupları almış olsa gerek ki Vincent yanımızdan hiç eksik olmuyor. Çılgın şifacımız Vincent'a yeni beden yapabileceklerini söylediğinde de sevgili geri dönenimize kavuşma hevesiyle dolup taşıyoruz *-* (bu ben değilim tabii. sadece genelin duygularına hitap ediyorum =P )

"Görmüyor musun Kate? Gerçek hiçbir yoldan senin olamam. Ama şu kadarına söz verebilirim ki her zaman senin için burada olacağım, sana göz kulak olacağım, güvende olduğundan emin olacağım. ve mutlu."

Vincent | Sayfa 103

Şampiyonun ortaya çıkışı ve akabinde başlayan numa-bardia savaşı uzun süredir beklediğimiz aksiyona en sonunda kavuşmamızı sağlamış. Yazar ekşın dolu sahneleri güzel kurgulamış aslına.  Ya da kendisinden bu kadarını bile beklemediğim için bana öyle geldi bilmiyorum =D Tüm bunlara rağmen ortalarda yine bir sıkıldım bir sıkıldım sormayın :( Bu serinin seveni çok biliyorum ama bana göre değildi ne yazık ki =( İlk iki kitabı sevenler bu kitapta da istediklerini bulacaktır eminim. Bana göre serinin en iyi kitabıydı.

Kitabı merak edenler için Akılçelen Kitaplar desteğiyle yaptığımız çekiliş Pazartesi gecesine kadar devam ediyor. 5 kişi bu güzel kitabı kazanma şansı bulacak! Kaçırmayın derim ;) What Happened to Elenda? blogundaki çekilişe katılmak için tık!


Bunları Biliyor musunuz?

  • Yazarın Kate ve Georgia'dan en çok hangisine benzediği sorulduğunda kendisini Kate'e benzettiğini ancak annesi öldüğünde kafasını dağıtmak için Georgia gibi bir parti kızına dönüştüp gerçek hayattan kendini soyutladığını
  • Yazara göre ideal kahramanların asla mükemmel olmaması aksine yaralı kalpli ama sorunlarıyla yüzleşen ve üstesinden gelen kişiler olması gerektiğini
  • Sevip de kaybetmek ile hiç sevmemek arasında bir seçim yapması gerekse kendi cevabının da Kate ile aynı olacağını
  • Benim İçin Öl kitabının başlangıcının son anda editör tarafından değiştirildiğini
  • Yazarın hem beklentilerin çok yüksek olmasından hem de sınırlı zamanı olduğundan serinin ikinci kitabı olan Ben Ölene Kadar'ı yazarken çok zorlandığını ve ilk kitabı yazdığında serinin nasıl devam edeceği konusunda hiçbir fikri olmadığını
  • Kitapları yatağında yazdığını =D
  • Ülkemizde Yıldız Geçidi adıyla çıkan ve Kitap Oburları'nın da turunu yaptığı Starcrossed serisinin yazar Josephine Angelini ile yakın arkadaş olduklarını
  • Yazarın Fransa'da kırsal bir bölgeye taşındığını ve bu zamanlarda yazdığı kırsal kesimde hayatı anlatan kitabının hiç yayınlanmadığını ama Geri Dönenler serisinin yayınlanmasına vesile olduğunu
biliyor muydunuz? 


21 - 26 Ağustos Tur Programı

21 Ağustos mirielenda.blogspot.com  |  Çekiliş
22 Ağustos raflarinarasindan.blogspot.com  |  Kitap Yorumu
23 Ağustos sssuigenerisss.blogspot.com  |  Kitap Yorumu - Yazar Tanıtımı
24 Ağustos sohbetedecekkimseyok.blogspot.com  |  Kitap Yorumu
25 Ağustos thcodex.blogspot.com |  Kitap Yorumu  -  Bunları Biliyor musunuz?
26 Ağustos pinucciasbooks.blogspot.com  |  Kitap Yorumu

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder