1 Eylül 2014

[MİM] Kitaplığınızdaki En İyi 10 Kitap Kapağı + Would You Rather + The Chocolate Books


Uzun zaman sonra yine bir mimle karışınızdayım yuppiiii  (╯°Д°)╯┻━┻
Şimdi sakin olalım ve masayı yerine bırakalım ┬──┬◡ノ(° -°ノ) İşte böyleee :3
Bu mimde beni etiketleyen Fanboyun Günlüğü, Kitap Kedi Kahve ve Okuma Köşem'e teşekkürlerimi iletiyor ve cevaplarıma geçiyorum “ヽ(´▽`)ノ”

Kitaplığınızdaki En İyi 10 Kitap Kapağı

Kitap kapağı o kitabın alınmasına önemli bir etken. Bu nedenle bilmediğim bir kitap kapağı ile ilgimi çekip almama sebep olabiliyor. Normalde konusuna bakıp almam ben bunu diyeceğim bir kitabı sırf kapağı ya da ciltli olması nedeniyle alabilirim (manyağım evet) Aşağıda gördüğünüz kitaplar kitaplığımın nadide parçaları olup sadece kapakları ile değil iç güzellikleriyle de dikkat çekmektedirler =P İçlerinden 3 tanesi (The Winner's Curse, Efsane, Mekanik Prenses) ciltli, 4 tanesine (Demir Kral, Duman ve Kemiğin Kızı, Seraphina, Steelheart) Kitap Oburları olarak tur yapma ayrıcalığı yaşadık.








 Would You Rather
  1. Çok kitaptan oluşan seriler mi ya da tek kitaplar mı?
    Kitabına göre değişir derdim ama illa birini seçmem gerekiyorsa serileri daha başarılı buluyorum.
  2. Sadece kadın yazarları mı yoksa erkek yazarları mı okumak?
    Fantastik, distopya ve romantizm türlerinde pek fazla erkek yazar yok. Bu nedenle kadın yazarlar diyorum. Ama Steelheart ve 5. Dalga kitaplarını okuduğumda "bunu bir kadının yazmadığı iyi olmuş" demiştim. Çok daha acımasız, esprili ve gerçekçi yazabiliyorlar. Keşke kalemi bu kadar iyi olan erkek yazarlar okuduğum türlerde daha sık kitap yazsa :(
  3. Kitapçıya gidip kitap almak mı, internet üzerinden kitap almak mı?
    İnternet üzerinden tabii ki. Çok titiz olduğum için kitabın her yüzüne dikkatlice bakma takıntım olsa da %25-40 arası indirimlerle aynı paraya daha çok kitap almayı tercih ederim.
  4. Film olan kitapları mı dizi olan kitapları mı?
    Film olan kitaplar çok daha iyi.
  5. Günde 5 sayfa okumak mı yoksa haftada 5 kitap mı?
    Bu yaz toplam 5 kitap okumuşumdur ben yaa T_T Niye hatırlattın ki şimdi -_- Günde 5 sayfa çok az. Haftada 5 kitap okumak için de zamanım yok :D
  6. Profesyonel bir yazar olmak ya da profesyonel bir yorumcu olmak?
    Yazar olmak için yeterli yeteneğe sahip değilim. Profesyonel yorumcu olabilmeyi çok isterdim.
  7. En sevdiğiniz 20 kitabı tekrar tekrar okumak mı yoksa her gün daha önce okumadığınız yeni bir kitabı okumak mı?
    Sonunu bildiğin kitabı tekrar tekrar okumaktansa belkide o kitaptan daha güzel olabilecek yeni bir kitaba şans vermeyi tercih ederim. (Ergenlik dönemlerimde bazı fantastik romanları arada şöyle bir elime alıp bazı sahnelerini hatırlamak istemiş olabilirim. Çok utanıyorum =P )
  8. Kütüphanede çalışmak mı kitap satıcısı olmak mı ?
    Kitap cafe açmak? Olmaz mı :D Satıcıya giriyor sanırım.
  9. Favori türünüzden kitaplar okumak mı yoksa favori türünüz hariç diğer her türden kitaplar okumak mı?
    Favori türüm. Tek tük farklı türlere baktığım da oluyor gerçi :D
  10. Sadece fiziksel kitap kopyalarını okumak mı yoksa sadece e-kitap okumak mı?
    Kitabı elime alıp okumayı tercih ederim. E-kitap okurken telefonumu da elime almış oluyorum ve bu teknik olarak kitabı da elime alıp olduğum anlamına geliyor ama siz ne demek istediğimi anladınız XD Bir de kokusunu içine çekme faktörü var tabii.
 The Chocolate Books
  1. Bitter çikolata: Karanlık konulu bir kapağı olan kitap (taciz, ev içi şiddet, tecavüz, yalnızlık, zorbalık, ölüm vb.)?
    Umutsuz - Colleen Hoover
  2. Beyaz çikolata: En sevdiğiniz hafif ve mizah içerikli kitap?
    Kocan Kadar Konuş
  3. Sütlü çikolata: Çok konuşulan reklamı yapılan ve okumak için öldüğünüz kitap?
    Öyle bir kitap ülkemizde çıkmışsa zaten okumuşumdur. O zaman hmm... 5. Dalga'nın devam kitabı The Infinite Sea
  4. Karamelli çikolata: Okurken içinizi eritip bir tuhaf hissettiren kitap?
    Kalbim Sende Kaldı - Judith McNaught
  5. Kinder sürpriz çikolata: Son zamanlarda sizi şaşırtan bir kitap?
    Umutsuz. Yazar sonlara doğru her bölümde ayrı bir şok dalgası vuruyor okurun suratına.
  6. Snickers: Hakkında kafayı yediğiniz kitap?
    Fırsatçı! Böyle manyak kitap yok. Dünyanın Tarryn Fisher'a hazır olmadığını düşünüyorum.
  7. Marşmelovlu sıcak çikolata: Okurken sizi rahatlatan bir kitap?
    Yolun Sonundaki Okyanus - Neil Gaiman. 7 yaşında bir çocuğun gözünden fantastik bir olayı dinlemek ve onun düşüncelerine ortak olmak kesinlikle insanı rahatlatıyor.
  8. Çikolata Kutusu: Okuduğunuz hangi seride bol çeşitlilik ve herkese göre olabilecek bir şeyler vardı?
    Harry Potter? Sevmeyen yok sanırım.
  9. Acı biberli çikolata: Son zamanlarda okuduğunuz en acıklı kitap?
    Bir Sır Saklı İçimde. Başından sonuna ağladım -_-
  10. Ekstra olarak bir soru daha ekledik. En Sevdiğiniz Kitap ve Çikolata?
    Karamelli çikolatayı pek bi' severim :3 Ama en sevdiğim kitap diye bir şey yok benim için. Okuduğum her kitabın bir öncekilerden daha iyi olması mümkün. Bu nedenle her seferinde değişiyor.

    Astrea'nın AtlasıSui GenerisWhat Happened to Elenda? ve Yorum Durağım bloglarını istediklerinden birini ya da hepsini yapmaları için mimliyorum ^-^

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder